printlogo

عضو شورای اسلامی شهر تهران اظهار داشت : در خصوص خودروهای فرسوده دیزلی و سواری که در سطح شهر تهران در حال تردد بوده و منجر به آلودگی هوای شهر تهران شده اند نیازمند همراهی بیشتر ارگان های مربوطه هستیم .
کد خبر : 9706
تاریخ انتشار : 03 بهمن 1394 13:30:00

عضو شورای اسلامی شهر تهران اظهار داشت : در خصوص خودروهای فرسوده دیزلی و سواری که در سطح شهر تهران در حال تردد  بوده و منجر به آلودگی هوای شهر تهران شده اند نیازمند همراهی بیشتر ارگان های مربوطه هستیم .

رحمت الله حافظی بیان کرد :  یکی از مشکلات در رابطه با آلودگی هوا خودروهای فرسوده دیزلی مانند اتوبوس ها و مینی بوس هایی هستند که سن استانداردشان تمام شده و در سطح شهر به عنوان سرویس مدارس و ادارات مشغول فعالیت هستند و منجربه آلودگی هوا می شوند .

وی افزود : یکی از معضلات اصلی در بحث کاهش آلودگی هوا گوگرد گازوئیل در خودروهای دیزلی بوده که استانداردهای لازمه 50 ppm  بوده در حالی که طبق گزارشات سال های گذشته  میزان گوگرد 8000 ppm برآورد شده  و با احتمام دولت یازدهم در طی یک سال گذشته میزان گوگرد به حد استاندارد رسیده اما با سرد شدن هوا مشکلاتی برای وزارت نفت برای گوگرد زدایی برخی محموله های  گازوئیل بوجود آمده و مصرف کننده اصلی این گازوئیل ها حدود 6000 دستگاه اتوبوس شرکت واحد و 10 هزار سرویس خودرو دیزلی هستند که منجربه آلودگی هوا می شوند .

رحمت الله حافظی تصریح کرد : در رابطه با موضوع آلودگی هوا تمامی ارگان های مربوطه به نحوی مقصر بوده و تعلل داشته و نمی توانند مدعی باشند که کار را درست انجام داداه اند .

وی گفت : دولت می توانست بجای اولویت دادن برای خرید خودرو این تسهیلات را برای تاکسی های فرسوده ارائه کند و همین طور از تولید موتورسیکلت های کاربراتوری ممانعت کرده و بجای آن از موتور سیکلت های انژکتوری و برقی حمایت بیشتری داشته باشد .

وی خاطر نشان کرد : این آلودگی هوا در طول سال وجود داشته و در فصل زمستان تجمیع آن را مشاهده کرده و باید تمامی اربگان ها دست به دست هم داده تا این معضل را از بین ببریم .

 

منبع: خبرخودرو