printlogo

معاون شهردار تهران گفت: افزایش نیافتن نرخ کرایه ها در بخش حمل و نقل عمومی موردخواست و تایید مدیریت شهری نیز است.
کد خبر : 9401
تاریخ انتشار : 06 دی 1394 11:49:00

معاون شهردار تهران گفت: افزایش نیافتن نرخ کرایه ها در بخش حمل و نقل عمومی موردخواست و تایید مدیریت شهری نیز است.

سید جعفر تشکری هاشمی با بیان اینکه نرخ کرایه حمل و نقل عمومی از دو پارامتر تورم سالانه و افزایش قیمت سوخت تاثیر می پذیرد، افزود: همه ساله نرخ تورم سالانه اعلام می شود که بر افزایش قیمت کالاها، خدمات و دستمزدها تاثیر گذار است، گرچه در بخش حمل و نقل عمومی تاثیر تورم سالانه بسیار بیشتر مشهود است اما تلاش می شود در تعیین نرخ حمل و نقل عمومی کمترین تورم شاخص وزارت کار لحاظ شود.

وی با تاکید بر اینکه طی سال گذشته بنزین 400 تومانی و 700 تومانی رانندگان تاکسی را از دست دادیم و تک نرخی شدن سوخت را شاهد بودیم، گفت: اکنون یک راننده تاکسی مانند یک خودروی شخصی بی بهره از هیچ یارانه حمایتی ، چرخه خدمات رسانی به شهروندان را به عهده دارد، در عین حال که تامین معیشت خانواده اش را نیز نباید ار یاد ببریم.

معاون شهردار تهران با بیان اینکه لایحه تعیین نرخ حمل ونقل عمومی در این هفته به شهرداری تهران و پس از آن به شورای اسلامی شهر ارائه می شود، تصریح کرد: در لایحه پیشنهادی ، تورم سالانه و تاثیر افزایش قیمت سوخت لحاظ شده است، لذا انتظار داریم شورای اسلامی شهر تهران با درنظر گرفتن تاثیر افزایش نرخ سوخت و تورم سالانه ، نرخ کرایه حمل و نقل عمومی را تصویب کند.

تشکری هاشمی درباره اظهارنظر برخی مسئولان مبنی بر اینکه کرایه حمل و نقل عمومی تاکسی ها به هیچ وجه افزایش نخواهد یافت ، گفت: راننده ها و خانواده هایشان جمعیتی چندین هزار نفری را در تهران شکل می دهند که نمی توان این قشر عظیم را جزو مردم ندانست و تمام بار افزایش قیمت سوخت را بر دوش آنها انداخت.

وی با بیان اینکه دولت زمانی می تواند از افزایش نرخ کرایه های جلوگیری کند که به طور کامل ما به التفاوت افزایش نرخ سوخت برای حمل و نقل عمومی را جبران کند، تصریح کرد: مسئولان اگر خواهان افزایش نیافتن نرخ کرایه ها در بخش حمل و نقل عمومی و تحت فشار قرار نگرفتن مردم هستند باید ما التفاوت قیمت سوخت را به نوعی جبران کنند نه اینکه صورت مساله پاک شود.

معاون شهردار تهران ادامه داد: چون هر چه میزان کرایه ها کمتر باشد تمایل به استفاده از وسایل نقلیه عمومی بیشتر خواهد شد اما این مهم تنها با حمایت های همه جانبه دولت و پرداخت ما التفاوت افزایش قیمت سوخت و هزینه ها ممکن است.

تشکری هاشمی افزود: نمی توانیم به رانندگان و بخش خصوصی بگوییم که شما هم به مردم خدمات رسانی مناسب داشته باشد و هم ضرر کنید، لذا چنانچه دولت برای جبران هزینه های رانندگان تاکسی یارانه ای را لحاظ کند، پیشنهاد افزایش نیافتن نرخ حمل و نقل عمومی منطقی است.

وی تاکید کرد: با توجه به چشم اندازی که طی این سال ها از دولت بر جای مانده، رانندگان تاکسی مورد بی مهری قرار گرفته اند، طوری که بیمه رانندگان تاکسی قطع شده، ‌بنزین آنان تک نرخی شده، ‌وام خودرو به باتاکسی داران داده نشده و همچنان امیدی به حمایت دولتی نداریم.

 

منبع: خبرخودرو