یک کارشناس صنعت خودرو گفت: راه اندازی قطب سوم خودروسازی در کشور در صورتی به نفع این صنعت است که این قطب ما را به شبکه جهانی وصل نماید و باعث شود که از نظر تکنولوژی، کیفیت و مرغوبیت پیشرفت کنیم و به دانش فنی طراحی و تحقیق و توسعه محصول دست یابیم.
رزم خواه با بیان اینکه قطب سوم نباید دولتی باشد افزود:خصوصی بودن این بخش باعث می شود رقابت در این صنعت ایجاد شود تا خودروسازان بتوانند از وضعیتی که در حال حاضر دارند نجات یابند،بحث خصوصی سازی از مؤلفه هایی است که باید به آن توجه شود.
وی تصریح کرد: اگر حضور قطب سوم باعث این پیشرفت ها شود می توان گفت که کارساز است در غیر اینصورت شرکتی به مجموعه شرکت های زیانده و بی کیفیت افزوده می شود که در نهایت مصرف کننده مجبور می شود محصولات آنها را تحمل کند.
رزم خواه در ادامه با اشاره به بحث خودروهای هیبریدی گفت:زیرساخت های لازم برای ساخت و تولید خودروهای برقی و هیبریدی در کشور وجود ندارد و صرف واردات یا تولیدات این خودروها چاره ساز نخواهد بود، البته به عنوان یک ضرورت باید به آن توجه شود و پیش نیاز استفاده از خودروهای هیبریدی در کشور فراهم شود.
وی افزود: همچنین شارژ خودروها، خدمات پس از فروش، تعمیر و نگهداری این خودروها و مسائلی از این قبیل باید مورد توجه قرار گیرد و تنوع در نوع تولیدات خودرو به وجود بیایدکه برای شرایط متفاوت آمادگی داشته باشیم.
منبع: خبرخودرو
مخاطبان پایگاه خبری «مجله ماشین» از این پس میتوانند مهمترین اخبار روز خودروسازی ایران و جهان را در اسرع وقت روی تلفن همراه و رایانه خود دریافت کنند.
جهت عضویت از طریق لـیـنـک زیر وارد کانال پایگاه خبری «مجله ماشین» شوید و گزینه join (پیوستن) را بزنید.
telegram.me/machine_magazine