سرجیو مارچیونه، مدیر فیات کرایسلر، گفت در شرایطی که ادغام این شرکت با جنرال موتورز غیر متحمل می باشد، بر روی برنامه پنج ساله سرمایه گذاریش تمرکز خواهد کرد.
هزینه های این شرکت خودروسازی دربخش تولید خودروهای سبز تر و با آلایندگی کم تر بسیار قابل توجه می باشد. لذا فیات کرایسلر تصمیم دارد از طریق همکاری با یک شرکت دیگر بار هزینه هایش را بکاهد و آن را با طرف دیگر تقسیم کند.
البته این برنامه به حیات و یا از هم پاشیدگی فیات بستگی ندارد و به گفته مدیر عاملش تنها باعث قرارگیری آن در وضعیت نامطلوبی میشود. گفتنی است اولیل سال جاری فیات کراسیلر طی نامه ای به جنرال موتورز پیشنهاد متحد شدن این دو غول خودروسازی را ارائه کرده بود اما جی ام آن را درجا رد کرده بود.
مارچیونه دراین باره گفت: ما مورد قبول واقع نشده ایم و نمی توانیم چیزی را تحمیل کنیم ولی این به معنای آمادگی شرکت برای همکاری با هر شریکی که شرایط را قبول می کند نیست.
وی گفت که شرکتش بر روی برنامه سرمایه گذاری 52 میلیارد دلاریش برای توسعه و بهبود برند تمرکز خواهد کرد. اما این برنامه آن قدرها هم که ساده به نظر می رسد عملی نیست. درواقع معرفی محصولات جدید درشرایطی که اکثر بازارها من جمله چین در وضعیت نامناسبی به سر می برند کار دشواری است و این مسئله باعث شده که شرکتش فعلا فاصله زیادی با هدف فروش هفت میلیون دستگاهی سال 2018 دارد.
مخاطبان پایگاه خبری «مجله ماشین» از این پس میتوانند مهمترین اخبار روز خودروسازی ایران و جهان را در اسرع وقت روی تلفن همراه و رایانه خود دریافت کنند.
جهت عضویت از طریق لـیـنـک زیر وارد کانال پایگاه خبری «مجله ماشین» شوید و گزینه join (پیوستن) را بزنید.
telegram.me/machine_magazine