فصل چانهزنی با خودروسازان آمریکایی برای امضای قراردادهای دستمزد جدید، با توافق اتحادیه "یونایتد اتوموبیل ورکرز" با جنرال موتورز و فورد موتور به پایان رسید.
توافقات مذکور پس از توافق اکتبر میان این اتحادیه و فیات کرایسلر اتوموبیل که سومین خودروساز بزرگ آمریکا به شمار میرود، حاصل شد.
جیمی ستلز، نماینده اصلی اتحادیه "یونایتد اتوموبیل ورکرز" در مذاکرات دستمزد با شرکتهای خودروسازی اظهار کرد: این توافق حاصل یک پروسه منصفانه و دموکراتیک بوده و امنیت شغلی و منافع اقتصادی قوی برای اعضای این اتحادیه فراهم میکند.
حدود 53 هزار نفر از کارکنان فورد و 52 هزار و 700 نفر از کارکنان جنرال موتورز و 40 هزار نفر از کارکنان فیات کرایسلر عضو این اتحادیه هستند.
طبق مطالعات شرکت مشاوره خصوصی "مرکز تحقیقات خودرو و آرتور شوارتس"، با تصویب قراردادهای پیشنهادی جنرال موتورز و فورد از سوی اعضای این اتحادیه، تا سال 2019 هزینههای نیروی کار ساعتی به طور متوسط به 60 دلار برای هر کارگر خودرو افزایش خواهد یافت.
دستمزدهای ساعتی کمتر از نصف هزینههای نیروی کار برای اعضای "یونایتد اتوموبیل ورکرز" را که شامل شامل بهداشت و درمان و مزایای دیگر است، تشکیل میدهد.
متوسط هزینههای نیروی کار کنونی فورد 57 دلار در ساعت و جنرال موتورز 55 دلار در ساعت است.
هزینههای فیات کرایسلر اتوموبیل با اجرای توافق قرارداد چهار ساله میان این شرکت و کارکنانش از ماه گذشته، از 47 دلار در ساعت به 56 دلار تا سال 2019 افزایش خواهد یافت.
افزایش هزینههای نیروی کار در فیات کرایسلر بیشترین افزایش در میان سه خودروساز دیترویت بوده و مزیت هزینه ای که این شرکت در برابر جنرال موتورز و فورد داشته را کمتر میکند.
بر اساس گزارش رویترز، هزینههای نیروی کار ساعتی برای بیشتر خودروسازان خارجی که در آمریکا کارخانه دارند کمتر است و از این جهت به خودروسازان خارجی در برابر سه خودروساز دیترویت برتری میدهد.
هزینههای نیروی کار در تویوتا موتور 48 دلار در هر ساعت، در هوندا موتور 49 دلار و در نیسان موتور 42 دلار است.
منبع: ایسنا
مخاطبان پایگاه خبری «مجله ماشین» از این پس میتوانند مهمترین اخبار روز خودروسازی ایران و جهان را در اسرع وقت روی تلفن همراه و رایانه خود دریافت کنند.
جهت عضویت از طریق لـیـنـک زیر وارد کانال پایگاه خبری «مجله ماشین» شوید و گزینه join (پیوستن) را بزنید.
telegram.me/machine_magazine