printlogo

در صورت توقف مازاد در تعمیرگاه‌ها
براساس یک قانون جدید، مدت زمان توقف مازاد بر استاندارد خودروهای تحت گارانتی در نمایندگی‌های خدمات پس از فروش خودروسازان و واردکنندگان خودرو به مدت اعتبار گارانتی این محصولات اضافه خواهد شد.
کد خبر : 8915
تاریخ انتشار : 30 آبان 1394 14:07:00

براساس یک قانون جدید، مدت زمان توقف مازاد بر استاندارد خودروهای تحت گارانتی در نمایندگی‌های خدمات پس از فروش خودروسازان و واردکنندگان خودرو به مدت اعتبار گارانتی این محصولات اضافه خواهد شد.

طبق قانون خودروسازان و واردکنندگان خودرو موظفند خودروهای عرضه شده از سوی خود را در دوران گارانتی به طور رایگان، تعمیر و رفع عیب کنند.

اجرای این قانون در حالی است که در بسیاری از موارد به دلیل نبود قطعات یدکی، خودروهای تحت گارانتی مدت زمان زیادی در نمایندگی‌های خدمات پس از فروش خودروسازان و واردکنندگان خودرو متوقف می‌شوند.

در این شرایط اگرچه شرکت خودروساز یا واردکننده خودرو موظف به پرداخت جریمه‌ای تحت عنوان خسارت خواب خودرو در تعمیرگاه به مالک آن است، اما براساس اصلاحیه آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو، شرکت عرضه‌کننده خودرو موظف است مدت زمان توقف مازاد بر زمان استاندارد خودرو در تعمیرگاه را به مدت اعتبار گارانتی خودرو اضافه کند.

در این زمینه ماده 35 این قانون ذکر شده است:" عرضه‌کننده خودرو موظف است معادل زمانی توقف خودرو (مازاد بر دو روز یا زمان استاندارد تعمیرات) را به دوره ضمانت خودرو مربوطه اضافه کند. این موضوع با ذکر جزئیات کامل باید از طریق سامانه شرکت به تمام نمایندگی‌های مجاز و واسطه‌های خدمات پس از فروش ابلاغ شود".

اصلاحیه آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو هم‌اکنون در هیات دولت در دست بررسی است و پس از تصویب، ابلاغ و اجرایی خواهد شد.

 

منبع: ایسنا

 

مخاطبان پایگاه خبری «مجله ماشین» از این پس می‌توانند مهم‌ترین اخبار روز خودروسازی ایران و جهان را در اسرع وقت روی تلفن‌ همراه و رایانه خود دریافت کنند.

جهت عضویت از طریق لـیـنـک زیر وارد کانال پایگاه خبری «مجله ماشین» شوید و گزینه join (پیوستن) را بزنید. 


telegram.me/machine_magazine