براساس یک قانون جدید، وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان ملی استاندارد ایران موظفند فهرست قطعات مشمول استاندارد ملی و فهرست قطعات و عیوب ایمنی خودرو را تهیه و به شرکتها و سازمانهای مرتبط ابلاغ کنند.
یکی از دلایل نارضایتی مردم از خودروسازان داخلی، پایین بودن کیفیت خودروهای تولیدی در کشور است.
در این زمینه پایین بودن کیفیت برخی قطعات به کار رفته در تولید خودروهای داخلی موجب شده تا برخی از این خودروها بلافاصله بعد از تولید معیوب شده و برای رفع عیب به تعمیرگاهها مراجعه کنند.
این موضوع اعتراض وزیر صنعت، معدن و تجارت را نیز به دنبال داشته است بهگونهای که محمدرضا نعمتزاده عنوان کرده که :" چرا خودروهای تولیدی در کشور باید قبل از 10 هزار کیلومتر پیمایش، به تعمیرگاهها مراجعه کنند".
این موضوع در تدوین اصلاحیه آییننامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرفکنندگان خودرو مدنظر قرار گرفته بهگونهای که وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان ملی استاندارد ایران موظف به تهیه فهرست قطعات مشمول استاندارد ملی و فهرست قطعات و عیوب ایمنی خودرو شدهاند تا از به کار رفتن قطعات بیکیفیت در تولید خودرو جلوگیری شود.
در این زمینه در ماده 22 این قانون آمده است:" وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان ملی استاندارد ایران موظفند فهرست قطعات مشمول استاندارد ملی و فهرست قطعات و عیوب ایمنی را تهیه و ابلاغ نمایند" .
اصلاحیه آییننامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرفکنندگان خودرو در هیات دولت در دست بررسی است و پس از تصویب، ابلاغ و اجرایی خواهد شد.
منبع: ایسنا
مخاطبان پایگاه خبری «مجله ماشین» از این پس میتوانند مهمترین اخبار روز خودروسازی ایران و جهان را در اسرع وقت روی تلفن همراه و رایانه خود دریافت کنند.
جهت عضویت از طریق لـیـنـک زیر وارد کانال پایگاه خبری «مجله ماشین» شوید و گزینه join (پیوستن) را بزنید.
telegram.me/machine_magazine