تویوتا موتور و ب ام و سرگرم مذاکره درباره گسترش همکاری کنونی خود هستند.
مذاکرات میان بزرگترین خودروساز جهان از نظر میزان فروش و بزرگترین خودروساز لوکس جهان در شرایطی انجام میگیرد که صنعت خودروی جهان با ظهور فناوری جدید و افزایش فشار رگولاتوری برای کاهش آلایندگی و معرفی امکانات ایمنی جدید، با تحول روبروست.
تویوتا و ب ام و پیش از این برای طراحی فناوری خودروی پیل سوختی همکاری کرده اند و اخیرا نمونه اولیه ای را نشان داده اند که یک ب ام و سری 5 با موتور هیدروژنی است.
فردریش آیشنر، مدیر مالی ب ام و در حاشیه نمایشگاه خودروی فرانکفورت به خبرنگاران گفت: هر دو شرکت علاقمند به گسترش همکاریشان هستند اما به تبادل سرمایه فکر نکرده اند.
تحت فشار فزاینده برای سرمایه گذاری در فناوری جدید و رشد کندتر صنعت خودرو، چنین اتحادهایی اهمیت روزافزون پیدا کرده اند. سرجیو مارچیونه، مدیرعامل فیات کرایسلر اتوموبیل ماههاست در جست و جوی شریک بوده و مصرانه به جنرال موتورز پیشنهاد همکاری میدهد اما این خودروساز آمریکایی از آن سرباز میزند.
بر اساس گزارش وال استریت ژورنال، دایملر که رقیب آلمانی ب ام و است، با رنو- نیسان برای ساخت خودروهای لوکس اتحاد دارد.
آیشنر گفت: هیچ نشانه بهبودی در چین نمیبیند. این کشور زمانی سریعترین نرخ رشد را داشت اما فروش خودرو همزمان با کندی رشد اقتصادی، رو به کاهش گذاشته است.
منبع: ایسنا