printlogo

رئیس اتحادیه حمل و نقل بار کشور با اشاره به وجود 40 هزار دستگاه کامیون بالای 40 سال در کشور گفت : همچنان بوروکراسی اداری موانعی را برای نوسازی ناوگان حمل و نقل بار ایجاد کرده است.
کد خبر : 7786
تاریخ انتشار : 28 شهریور 1394 11:22:00

رئیس اتحادیه حمل و نقل بار کشور با اشاره به وجود 40 هزار دستگاه کامیون بالای 40 سال در کشور گفت : همچنان بوروکراسی اداری موانعی را برای نوسازی ناوگان حمل و نقل بار ایجاد کرده است.

محمد خان بلوکی افزود : با توجه به آمار بالای کامیون های فرسوده در کشور نیاز است تا شرایط برای تسهیل در واردات کامیون به کشور فراهم شود تا نوسازی ناوگان حمل و نقل بار در کشور سرعت گیرد.

وی تصریح کرد : در شرایطی که پیش از این دولت مصوب کرده بود که تا  70 درصد قیمت خودروهای حمل و نقل بار به خودروساز وام اختصاص یابد اما با این حال و پی گیری تعدادی از پرونده ها همچنان به تعداد زیادی از رانندگان  پاسخی داده نشده است.

وی تاکید کرد : علی رغم وعده های داده شده در خصوص اعطای تسهیلات بانکی تاکنون این امر محقق نشده و همچنان رانندگان حمل و نقل بار برای نوسازی سرگردان هستند.

وی همچنین از وجود 60 هزار دستگاه کامیون اضافه در ناوگان حمل و نقل بار کشور خبر داد و اظهار داشت : در شرایطی که بسیاری از رانندگان در آستانه بیکاری قرار هستند چرا اجازه توسعه ناوگان باری داده می شود.

وی گفت : واردات بدون اسقاط خودروهای فرسوده ، سیاستی است که امروز توسط شرکت های حمل و نقل در پیش گرفته شده است به طوری که این امر موجب شده که تعداد خودروهای فعال در ناوگان بار افزایش یافته و  عدم تعادل در عرضه و تقاضا در این بخش بر هزینه حمل و نقل بار نیز تاثیر بگذارد.

وی تصریح کرد : در شرایط کنونی کشور ناوگان باری کشور نیازمند توسعه نبوده بلکه باید نسبت به نوسازی در این بخش اقدام شود. 

رئیس اتحادیه حمل و نقل بار کشور در ادامه یاد آورشد : در صورت برطرف شدن موانع اعطای تسهیلات جهت نوسازی ناوگان حمل و نقل بار و  رفع بوروکراسی به نظر می رسد مشکل رانندگان این خودروها برطرف شود.

خان بلوکی افزود : در صورت ادامه روند کنونی در روند نوسازی کامیون های فرسوده هیچ اتفاقی در این ارتباط نخواهد افتاد.

 

منبع: خبرخودرو