printlogo

شصت و ششمین نمایشگاه اتومبیل فرانکفورت درحالی از سه شنبه هفته گذشته رسما کارخود را آغاز کرد که، امسال نیز همانند هردوره خودروسازان بزرگ دنیا دررقابتی تنگاتنگ برای تصاحب سهم بیشتری از بازار ضمن عرضه محصولات جدید و نوآری ها درمقابل یکدیگر عرض اندام می کنند.
کد خبر : 7774
تاریخ انتشار : 28 شهریور 1394 11:10:00

«مجله ماشین» - شصت و ششمین نمایشگاه اتومبیل فرانکفورت درحالی از سه شنبه هفته گذشته رسما کارخود را آغاز کرد که، امسال نیز همانند هردوره خودروسازان بزرگ دنیا دررقابتی تنگاتنگ برای تصاحب سهم بیشتری از بازار ضمن عرضه محصولات جدید و نوآری ها درمقابل یکدیگر عرض اندام می کنند.

دراین خصوص مسیح فرزانه کارشناس صنعت و بازارخودرو که از این نمایشگاه بازدید کرده است، درپاسخ به پرسش خبرنگار پایگاه خبری «مجله ماشین» گفت: به جرات می توان نمایشگاه دو سالانه فرانکفورت یا همانIAA  را درکنار نمایشگاه های خودرویی چون ژنو وآمریکای شمالی به عنوان 3 آوردگاه کلیدی ومیدان رقابت برای ترسیم و شکل دادن به برنامه های آتی خودروسازان درمقیاس جهانی دانست. امسال نمایشگاه فرانکفورت با چرخشی بیشتر به سمت خودروهای هیبرید (برقی) ، تمرکز بر روی مدلهای کراس اوور و هاچ بک های شهری، سواری ها و سپس افزایش محسوس کیفیت تولید در حال برگزاری است.

وی افزود: دراین میان فولکس واگن ، دایملر و ب ام، سه خودروساز آلمانی و گروه جاگوار-لندروور خیزبیشتری در ارتقاء کیفیت تولیداتشان داشته و به همین دلیل همچنان بدون اغراق آنها را با فاصله ای مشخص از خودروسازان آسیایی و آمریکایی درحال حرکت روبه جلو نشان می دهد.

حضور پررنگ  سه خودروساز نسبتا نوپای آُسیایی درطی 4 دهه گذشته یعنی کیا، هیوندای و سانگ یانگ و فعالیت و رشد بیشتر چینی ها، خبرازاین می دهد که کره ای ها و چینی ها به دنبال سهمی بیشتری از بازار حتی در قاره های اروپا و آمریکا هستند.

ایشان درادامه درپاسخ به این سوال که آیا خودروسازان ایرانی می توانند روزی در چنین نمایشگاه هایی حضور قوی داشته باشند گفت: اگر در مبحث کمیتی صحبت کنیم خودروسازان وبرخی قطعه سازایرانی درحدود یک دهه پیش سابقه حضور درچنین نمایشگاهی را داشته اند. اما از نظر کیفیتی ازآنجایی که خودروهای تولید شده درکشور عملا دارای بازار رقابتی قابل توجهی حتی درمقیاس منطقه ای خاورمیانه نیستند، حضور درچنین آوردگاه هایی با محصولاتی که در مباحث کیفیت تولید، طراحی و ایمنی و قیمت حتی دربازار داخلی کشورنمره قابل قبولی ازدید مصرف کننده نمی گیرند، می تواند سبب صرف هزینه های بالا و بازخوردهای منفی درسطوح ملی باشد. به همین خاطر باید همانند کشورهایی چون کره جنوبی و چین ابتدا دریک طرح کارشناسی شده و مدون اقتصادی – صنعتی دورنمایی برای یک دوره 20 ساله تعریف و درصورت نزدیک شدن 3 فاکتور بالا به استانداردهای روز، برنامه ریزی جهت حضور درنمایشگاههای بین المللی خودرو انجام گیرد.

فرزانه درخاتمه خاطرشنان کرد: صنعت خودروسازی دنیا کاملا همسو با سلایق مشتریان است و نظرات آنان را برای طراحی و تولید خودرویی با ذائقه و نیاز بازار دربرنامه هایش لحاظ می کند که توجه هرچه بیشتر برمنویات مشتریان بیش از همیشه در چنین کلاسی از نمایشگاههای بین المللی پررنگ تر از گذشته به چشم می خورد. زیرا تکریم مشتری کلید ادامه حیات و بقای تمامی برندهای معتبر دنیا خواهد بود و اگر قرارباشد مختصرا به ره آوردنمایشگاه خودروی فرانکفورت برای آینده خودروسازی ذکر نمایم باید به افزایش فاکتورهایی چون ایمنی، کیفیت ساخت، تولید پیشرانه های کم مصرف تر با آلایندگی کمتر و استفاده بیش از پیش از اینترنت و فن آوری اطلاعات درخودرو اشاره نمود.