دبیر انجمن قطعه سازان با تأکید بر این که مسئولان تصمیمگیر در حوزه خودرو باید برنامه سه سالهای برای این بخش تهیه و تدوین کنند و این برنامه باید هر 6 ماه یک بار از سوی سازمانهای نظارتی مورد پایش قرار گیرد، گفت: در چنین شرایطی، میتوانیم به عملیاتی شدن برنامهها با هدف تولید کیفی و تنوع تولید، امیدوار باشیم.
ساسان قربانی افزود: همچنین تحریم بانکی صنعت خودرو باید حل شود، چرا که تا زمانی که موانع موجود بر سر راه کشور در جهت ارتباطات و مراودات بینالمللی رفع نشود، نمیتوان انتظار حضور شرکای خارجی در ایران و انتقال تکنولوژی از سوی آن ها به کشورمان را داشت.
وی با اشاره به این که سیستم بانکی باید در جهت حمایت از صنعت خودرو گام بر دارد و از ارائه تسهیلات به این بخش کوتاهی نکند، اظهار کرد: اگر صنعت خودرو که شامل 60 صنعت دیگر وابسته به آن میشود، از نقدینگی لازم برخوردار نباشد، نمیتواند در جهت سیاستهای کلان کشور و پاسخگویی به نیاز متقاضیان حرکت کند.
قربانی گفت : در صورتی که خودروهای با کیفیت وارد کشور شود، گلایهای نداریم اما خودروهای بی کیفیت نباید جایگزین خودروهای داخلی گردد.
منبع: خبرخودرو