printlogo

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: بی‌میلی خودروسازان به استفاده از فناوری‌های روز تولید، ضعف مدیریتی، دخالت‌های دولتی و قطع همکاری شرکای تجاری موجب تداوم تولید خودروهای از رده خارج توسط ایران خودرو و سایپا شد.
کد خبر : 7490
تاریخ انتشار : 11 شهریور 1394 13:56:00

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: بی‌میلی خودروسازان به استفاده از فناوری‌های روز تولید، ضعف مدیریتی، دخالت‌های دولتی و قطع همکاری شرکای تجاری موجب تداوم تولید خودروهای از رده خارج توسط ایران خودرو و سایپا شد.

سید هادی حسینی گفت: هر یک از شاخص‌های چهارگانه فوق سهم متفاوتی در تولید خودروی بی‌کیفیت، پرمصرف و غیرایمنی توسط سایپا و ایران خودرو دارد.

نماینده مردم قائم شهر در مجلس شرایط جدید بین‌المللی و داخلی را گوشزد کرد و افزود: نوسازی صنعت خودروسازی نیازمند سرمایه گذاری پایه است،‌ مسأله‌ای که به نظر می‌رسد در توان ایران خودرو و سایپا نباشد به نظر می رسد این دو خودروساز قدرت سرمایه گذاری جدید را نداشتند به همین دلیل ترجیح دادند مدلهای قدیمی و از رده خارج پژو و کیا تولید کنند.

وی رفتن ایران خودرو و سایپا به سمت واردات خودرو و لوازم یدکی چینی را موجب بدتر شدن شرایط کیفی تولیدات این دو خودروساز دانست و افزود:‌ خودروهای چینی از نظر کیفیت در سطح نازل‌تری نسبت به خودروهای ایرانی هستند، اما به دلیل ارزان‌تر بودن و طراحی زیباتر نسبت به مشابه اروپایی، تمایل مردم و خودروسازان داخلی را به خود جلب کرده‌اند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس لغو تحریم‌های اقتصادی غرب را موجب باز شدن بازار رقابت دانست و خاطر نشان کرد: در دوران پسا تحریم اگرچه می‌توان با اعمال تعرفه‌ها بازار خودروی کشور را کنترل کرد اما نمی‌توان به مردم گفت که همچنان خریدار خودروهای بی‌کیفیت ایرانی و چینی باشند.

حسینی از خودروسازان خواست سلیقه،‌ نیاز و توان اقتصادی مشتریان داخلی و خارجی خود را در طراحی و ساخت خودروهای به روز و ایمن ملاک عمل قرار دهند.

 

منبع: ایسنا