مدیرکل حملونقل و پایانههای استان تهران در خصوص وضعیت ناوگان مسافربری پایانه های استان تهران اظهار داشت : سن ناوگان در 4 پایانه مسافربری شهر تهران 6 سال می باشد که این سن برای اتوبوس های مختلف متفاوت است .
حمیدرضا شهرکی افزود : سازمان حمل و نقل و پایانه های مسافربری نظارت دقیقی بر عملکرد شرکت های مسافر بری انجام می دهد به طوریکه در اسرع وقت توسط مسئولین مربوطه به شکایات و گزارشات تخلف که از سوی مسافرین و یا حتی پلیس راه ارسال می شود رسیدگی و با رانندگان خاطی برخورد جدی صورت می گیرد به علاوه بازدید تصادفی نیز در هنگام جا به جایی مسافر انجام می شود .
وی اظهار داشت : در کلیه پایانه های مسافربری کارگروه نظارت بر ارتقاء سطح خدمات با حضور مسئول دفتر نظارت اداره کل حمل ونقل و پایانه های استان تهران ، مسئول پایانه سازمان شهرداری ها و پارک سوار ها و نمایندگان انجمن های صنفی و اتحادیه های شرکت های حمل و نقل مسافر فعال می باشند .
مدیرکل حمل و نقل و پایانههای استان تهران به تمهیدات در نظر گرفته شده به منظور افزایش سطح و کیفیت خدمات رسانی به ویژه در زمان های شلوغی پایانه مانند نیمه دوم تابستان و اوج مسافرت ها از جمله به شیفت بندی پرسنل مستقر در پایانه های مسافری و کنترل مدارک رانندگان شامل کارت هوشمند راننده و دفترچه ثبت ساعت همچنین ملزم نمودن شرکت های مسافربری به رعایت قوانین و برخورد شایسته با مسافران و نیز نظارت برنرخ های مسافربری اشاره کرد و افزود: تامین تجهیزات ایمنی و دوربین های کنترل سرعت ، انجام گشت های مشترک با پلیس راه استان در خصوص کنترل ناوگان حمل و نقل و همچنین هماهنگی با امداد خودرو در خصوص ارئه خدمات بهینه در دور دوم سفرها در دستور کار این سازمان می باشد .
شهرکی همچنین اذعان داشت :به منظور سهولت در خدمات رسانی و افزایش میزان رضایت مندی مسافرین سامانه های مختلف فروش بلیط خارج از پایانه ها از جمله فروش اینترنتی و فروش بلیت از طریق پیامک و نیز افزایش تعداد ناوگان ویژه در بخش اتوبوسی و خودرو را شاهد بوده ایم .