تنها شش ماه پس از آغاز سال میلادی جدید فولکس واگن توانست با کنار زدن تویوتا، عنوان بزرگترین خودروساز جهان از حیث میزان فروش را از آن خود کند.
اما با این وجود تویوتای ژاپن همچنان در کورس رقابت باقی مانده و به مدد نوسانات ارزی جلو تر از فولکس واگن و جنرال موتورز عنوان مهم تری را در اختیار گرفته است. تویوتا در طی اولین سه ماهه سال جاری از جهش 9.1 درصدی سود اجرایی خود به رقم 756 میلیارد ین چیزی معادل 6.16 میلیارد دلار خبر داد که حدود یک و نیم برابر سود اجرایی شرکت فولکس واگن در همین مدت است و تویوتا درست پس از اعلام فروش 5.04 میلیون دستگاهی محصولات فولکس واگن در شش ماه نخست سال، آمار عملکرد خود را اعلام کرد تا نشان دهد اگر چه ابتکار عمل را به طرف آلمانی خود باخته ولی همچنان سودده ترین خودرو سال جهان است.
البته اختلاف 20 هزار دستگاهی میان فروش این دو شرکت بسیار شکننده تر از آنی است که فولکس واگن بتواند به آن مغرور شود. در واقع تویوتا می تواند با عرضه سدان کمری در بازار امریکا به یک باره معادلات را تغییر داده و به اوج باز گردد.