printlogo

عضو انجمن قطعه سازان گفت : در شرایطی که بسیاری از اقدامات و فعالیت ها در حوزه صنعت خودرو و قطعه سازی کشور به صورت دستوری است پیش بینی می شود دستیابی به ارتقاء تولید و تکنولوژی در این بخش از صنعت کمتر فراهم شود.
کد خبر : 7117
تاریخ انتشار : 22 مرداد 1394 10:47:00

عضو انجمن قطعه سازان گفت : در شرایطی که بسیاری از اقدامات و فعالیت ها در حوزه صنعت خودرو و قطعه سازی کشور به صورت دستوری است پیش بینی می شود دستیابی به ارتقاء تولید و تکنولوژی در این بخش از صنعت کمتر فراهم شود.

علی اکبر جوانروح با اشاره به توافقات هسته ای و تاثیر آن بر جریان صنعت خودرو و قطعه سازی کشور افزود : امروز تولیدکنندگان با موانع و مشکلات داخلی بسیاری مواجه هستند چنانچه معمولا با تولیدکننده داخلی همکاری خوب صورت نگرفته و حمایت نمی شوند.

وی گفت : متاسفانه در چند سال اخیر با کاهش تولید خودرو و قطعات ، بخش زیادی از واحدهای قطعه سازی بزرگ در کشور در آستانه ورشکستگی و تعطیلی قرار گرفتند اما برخی از آنها نیز به دلیل  حمایت های خاص به نحوی گسترش یافتند.

وی اظهار داشت : امروز توسعه صنعتی در هر کشوری مستلزم کسب تکنولوژی و پزوهش در این عرصه است مسلما صنعت خودرو نیز برای دستیابی به این موضوع باید به  تکنولوژی روز مجهز شود.

وی گفت :  متاسفانه برای شروع هر فعالیت تولیدی در ایران موانع زیادی بر مسیر راه تولید کننده وجود دارد و اغلب هیچ گونه همکاری با تولیدکننده داخلی نمی شود.

وی افزود : البته با ایجاد شرایط کنونی قطعا بستر و زمینه ارتقاء تکنولوژی در صنعت قطعه سازی ایران وجود دارد اما این اقدام  نیازمند عزمی جدی و حذف رانت از این بخش از صنعت کشور است.

این فعال در صنعت قطعه سازی کشور با تاکید بر لزوم ایجاد استراکچر  تولید در کشور برای حضور سرمایه گذاران در این بخش، یاد آورشد : نبود زیر ساختار درست اقتصادی موجب شده که سرمایه گذار در فضای تولید کشور سرمایه گذاری کند از این رو ضرورت دارد تا زیر بنا و ساختار اصلی تولید در کشور مورد بازنگری و اصلاحاتی منطقی قرار گیرد. 

جوانروح افزود : مسلما رکود فعلی حاکم بر بازار خودرو بر وضعیت واحدهای قطعه سازی نیز تاثیر خواهد گذاشت و تولید در این بخش را نیز با مشکلات مواجه خواهد کرد اما انتظار می رود با بهبود روابط و همکاری خارجی ها با صنعت خودر داخل این روند به تدریج تغییر نماید.

 

منبع: خبرخودرو