printlogo

عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر تهران در رابطه با روند توسعه حمل و نقل عمومی بعد از انجام توافق های هسته ای اظهار داشت : قبل از انجام توافق هسته ای طبق مصوبات موجود دولت های قبلی و فعلی مقرر شده بودند بخشی از سود هدفمند سازی یارانه ها را به بخش توسعه مترو و بخشی دیگر را به اتوبوسرانی اختصاص دهند که تا کنون هیچ اقدامی مبنی بر این موضوع از سوی دولت صورت نگرفته است .
کد خبر : 7079
تاریخ انتشار : 19 مرداد 1394 15:47:00

عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر تهران در رابطه با روند توسعه حمل و نقل عمومی بعد از انجام توافق های هسته ای اظهار داشت : قبل از انجام توافق هسته ای طبق مصوبات موجود دولت های قبلی و فعلی مقرر شده بودند بخشی از سود هدفمند سازی یارانه ها را به بخش توسعه مترو و بخشی دیگر را به اتوبوسرانی اختصاص دهند که تا کنون هیچ اقدامی مبنی بر این موضوع از سوی دولت صورت نگرفته است .

ابوالفضل قناعتی با بیان اینکه لغو تحریم ها صد در صد در روند توسعه و نوسازی حمل و نقل عمومی تاثیر بسزایی خواهد داشت افزود : با این وجود باید منتظر ماند تا سهم مدیریت شهری از اعتبارات مالی در نظر گرفته شده مشخص گردد .

وی یادآور شد : توسعه و نوسازی حمل و نقل عمومی نیازمند حمایت دولت و شهرداری می باشد که متاسفانه تاکنون از طرف دولت هیچگونه حمایتی در این زمینه نداشتیم اما از سوی شهرداری مبلغی برای نوسازی ناوگان اتوبوسرانی و توسعه مترو در نظر گرفته شده است که این مبلغ نیز پاسخگو نیاز ناوگان حمل و نقل عمومی نمی باشد .

قناعتی اذعان داشت : امیدواریم با برداشته شدن تحریم های اقتصادی دولت نگاهی ویژه تر به بحث حمل ونقل عمومی به ویژه مترو و اتوبوس داشته باشد که از نظر کمیت و کیفیت بتوانیم ناوگان حمل و نقل عمومی را به وضعیت مطلوبی برسانیم و با حمایت دولت 6 هزار اتوبوس ناوگان اتوبوسرانی رابه10 هزار دستگاه ارتقاء دهیم و همچنین در بخش مترو برنامه 5 ساله که توسعه مترو به 150 کیلومتر می باشد تحقق یابد.

 

منبع: خبرخودرو