هوندا موتور همه 8600 دستگاه رودستر جدید S660 خود را که برای تولید در سال جاری هدف گرفته بود به فروش رساند و همه سفارشهای این شرکت تا ژوئن کاملا پر شد.
با اینهمه برخلاف مدلهای دیگر این خودروساز، اکثر خریداران این خودروی اسپرت 16 هزار دلاری بالای 40 سال سن دارند و این کوپه را به عنوان دومین خودرویشان خریداری میکنند.
در حالیکه برای مدل S2000 که آخرین خودروی اسپرتی بود که هوندا در سال 1999 معرفی کرد، از میان هر پنج خریدار تنها یک نفر بالای 40 سال سن داشت.
از یک سو خرید مجدد خریداران مسنتر موفقیت هوندا را در جلب طرفداران برای مدت طولانی را نشان میدهد اما از سوی دیگر این حقیقت را بارز میکند که این خودروساز موفق نشده مشتریان جوانتر را جذب کند و ممکن است دورنمای این شرکت در بازار خانگیاش دچار لطمه شود.
عدم افزایش درآمدهای سالانه و سیستم حمل و نقل عمومی کارآمد به این معناست که بسیاری از افراد جوان در ژاپن نیازی به خرید خودرو نمیبینند.
شمار رانندگان دارنده پلاک که پایین 40 سال سن دارند، طی 13 سال گذشته 46 درصد کاهش یافته است.
تحلیلگران موسسه "آی اچ اس اتوموتیو" معتقدند جذب خریداران جوانتر چالش بزرگی برای هوندا خواهد بود.
بر اساس گزارش بلومبرگ، تقاضا برای کوپه S660 سریع بوده و هوندا قصد دارد از اکتبر دریافت مجدد سفارش برای این خودرو را آغاز کند.
هوندا که سومین خودروساز بزرگ ژاپن از نظر میزان فروش است، در سه ماهه اول 186 میلیارد ین (1.5 میلیارد دلار) سود کرد که بالاتر از رقم 145.8 میلیارد ین مورد پیش بینی بود و در سطح جهانی طی سه ماهه اول 4.9 درصد رشد کرد و به 1.5 میلیون خودرو رسید.
منبع: ایسنا