printlogo

رئیس هیات مدیره انجمن صنفی مراکز اسقاط و بازیافت کشور با بیان اینکه اسقاط تاکسی های فرسوده به ندرت اتفاق می افتد، اظهار داشت: مشکل اصلی در خصوص اسقاط تاکسی های فرسوده مسئله تامین اعتبار و فروش گواهی های اسقاط است.
کد خبر : 6667
تاریخ انتشار : 03 مرداد 1394 15:11:00

رئیس هیات مدیره انجمن صنفی مراکز اسقاط و بازیافت کشور با بیان اینکه اسقاط تاکسی های فرسوده به ندرت اتفاق می افتد، اظهار داشت: مشکل اصلی در خصوص اسقاط تاکسی های فرسوده مسئله تامین اعتبار و فروش گواهی های اسقاط است.

مصطفی جودی از آغاز روند اسقاط تاکسی های فرسوده تهران در روز های آتی خبر داد و اذعان داشت: طی جلساتی که در روزهای اخیر برگزار شده است خبر توافقات تاکسی رانی برای آغاز اسقاط تاکسی های فرسوده تهران به گوش می رسد که به احتمال قریب به یقین اجرایی خواهد شد.

وی در رابطه با اسقاط مینی بوس هی فرسوده تاکید کرد: در حال حاضر اسقاط مینی بوس های فرسوده به صورت پراکنده در نقاط مختلف کشور صورت می گیرد اما عملیات جایگزینی پس از اسقاط وجود ندارد چراکه مسئولین ذیربط قادر به ارائه تسهیلات به مالکان مینی بوس ها برای نوسازی ناوگان نیستند و  رانندگان مینی بوس های فرسوده پس از اسقاط و دریافت مبلغ ارزش خودرو از چرخه حمل و نقل کشورحذف می گردند. 

پیکان: اسقاط خودروهای پیکان نیز در دست تاکسیرانی است و مراکز اسقاط هیچ مشکلی برای اسقاط خودروی فرسوده ندارند اما سازمان تاکسی رانی با مسائلی از جمله تامین خودرو مواجه است که می بایست با شرکت های خودرو ساز به تفاهم برسد و مسئله قابل بحث دیگر در این راستا فروش گواهی های اسقاط است که باید وارد کننده خودرو متقاضی آن باشد. 

مصطفی جودی در پایان گفت: دولت باید مصوبه قطعی خود را در خصوص تعهد تولید کنندگان خودرو داخلی برای خروج خودروهای فرسوده اجرایی نماید این قانون اغماض شده و انجام نگرفته و هر گونه افزایش باید شامل این قانون هم باشد همانطور که برای وارد کنندگان در نظر گرفته شد که برای شماره گذاری می بایست تعدادی خودرو را از رده خارج نمایند این قانون را به نوع دیگیری برای تولیدات داخلی نیز وجود دارد که اجرا نمی شود و منطقی است که اجرایی شود 

 

منبع: خبرخودرو