نیسان موفق شد با پیشی گرفتن از تویوتا به خودروساز شماره یک آسیایی بازار شش ماهه نخست اروپا تبدیل شود.
فروش شرکت فوق در اروپا به مدد استقبال مناسب بازار از شاسی بلند کوچک قشقایی جدید افزایش چشگیری یافت از سوی دیگر تویوتا نیز به دلیل رکود آلمان، بزرگترین بار خودروی جهان، با افت مواجه گردید.
طبق اعلام ژیلوم کارتیر، مدیر فروش و بازاریابی نیسان در اروپا، صعود به جایگاه اولین خودروساز آسیایی بازار اروپا لحظه ای تاریخی برای هر یک از کارکنان این شرکت است. از سویی دیگر وی عقیده دارد که نیسان می تواند تا پیش از آغاز سال 2016 به پرتقاضاترین برند آسیایی بازار اروپا از لحاظ تولید و خدمات تبدیل گردد.
البته این اولین باری نیست که نیسان از تویوتا پیشی می گیرد. این شرکت در سال 1998 نیز موفق به قرارگیری در این جایگاه شده بود. گفتنی است فروش نیسان در بازار شش ماهه نخست بازار اروپا، با جهشی 21 درصدی به 303507 دستگاه رسیده است. این در حالی است که تویوتا در همین مدت با افتی 4.2 درصدی مواجه شده و تنها 293968 دستگاه محصولاتش را روانه بازار اروپا کرده.