printlogo

تفاوت صنعت خودروی ایران با جهان؛
فاصله خودروسازان داخلی با صنعت خودروی جهان در حدی است که یکی از دغدغه‌های خریداران خودرو در ایران "تمیزی و نظافت خودروی صفر کیلومتر در زمان تحویل" است.
کد خبر : 6065
تاریخ انتشار : 07 تیر 1394 13:14:00

فاصله خودروسازان داخلی با صنعت خودروی جهان در حدی است که یکی از دغدغه‌های خریداران خودرو در ایران "تمیزی و نظافت خودروی صفر کیلومتر در زمان تحویل" است.

حجم نارضایتی‌ها از عملکرد خودروسازان داخلی در حدی است که این شرکتها حتی نتوانسته‌اند در موضوعات پیش پا افتاده و ساده‌ای چون تحویل خودروی تمیز و نظافت شده به خریداران، رضایت آنها را جلب کنند.

در این زمینه تحویل گرفتن خودروی صفرکیلومتری که تحت تاثیر وزش باد، بارش باران و گرد و غبار بدنه آن کثیف و پوشیده از گرد و خاک شده، به یکی از تجربیات خریداران خودروهای داخلی در هنگام تحویل خودرو بدل شده است.

البته این موضوع علاوه بر نارضایتی و دل ‌آزردگی که در خریداران به واسطه تحویل گرفتن یک خودروی صفر کیلومتر کثیف ایجاد می کند، در مواردی نیز سرمنشاء بروز برخی اختلافات بین خریدار و شرکت سازنده خودرو می‌شود.

در این زمینه مواردی وجود داشته که مشتری پس از شست‌وشوی خودروی صفرکیلومتر تحویل گرفته شده، متوجه وجود برخی خطوط در رنگ یا ایرادات و زدگی بر روی بدنه خودرو شده است، ایراداتی که هنگام تحویل خودرو به دلیل کثیف بودن آن قابل تشخیص نبوده است.

البته بدیهی است که در چنین مواردی شرکت فروشنده خودرو زیر بار پرداخت خسارت و جبران ضرر و زیان افت قیمت خودرو نرفته و مسوولیتی در این زمینه برای خود قائل نیست و البته خریدار که از واقعیت موضوع آگاه است نیز امکانی برای احقاق حق خود ندارد.

در این زمینه در نظرسنجی صورت گرفته از مشتریان صنعت خودرو توسط شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، پاسخ‌دهندگان موضوع "تمیزی و نظافت خودرو در زمان تحویل" را به عنوان یکی از نیازها و خواسته‌های اساسی خود از خودروسازان داخلی، عنوان کرده‌اند.

نکته قابل توجه در این زمینه این است که تحویل خودروی تمیز و نظافت شده به مشتریان، اقدامی بسیار ساده و البته بی‌هزینه برای خودروسازان است به‌گونه‌ای که می‌توان با الزام مسوولان تحویل به کارواش خودرو پیش از تحویل، هم از اتفاقات این‌چنینی جلوگیری کرده و هم رضایت مشتریان را در این بخش تامین کرد.

 

منبع: ایسنا