ب ام و از سال گذشته مشغول تست جاده ای رقیب سدان های مرسدس CLA و آئودی A3 بوده است که به گفته رسانه ها سدان ب ام و سری 1 نامیده خواهد شد.
به تازگی طراحی تصوری از این سدان دیفرانسیل جلوی پایین تر از سری 3 منتشر شده است.
این سدان کامپکت بر اساس پلتفرم UKL دیفرانسیل جلو ساخته شده که آن را تبدیل به اولین سدان FWD ب ام و می کند. در حال حاضر نمونه های اولیه این خودرو کاملا استتار شده هستند و از قسمت های بدنه و لامپ های نامشخص بهره می برند اما طراحی نهایی آن از الگوی هاچ بک سری 1 و سری 2 اکتیو تورر بهره می برد.
گفته می شود این مدل که ارزان ترین سدان ب ام و است کمی کوچک تر از سری 3 خواهد بود که دارای طول 4.62 متر، عرض 2.03 متر، ارتفاع 1.42 متر و فاصله بین دو محور 2.81 متر است.
اگرچه تصاویر فاش شده داخلی از این خودرو فعلا قابلیت نمایش نتیجه نهایی را ندارند طراحی کلی آن مشابه سری 2 اکتیو تورر بوده و ازنمایشگر سرگرمی مستقل iDrive و طراحی داشبوردی که به سمت کنسول وسط کشیده می شود، بهره خواهد برد. نسخه های ممتاز این خودرو دارای نمایشگر بالای سر و نمایشگر سیستم سرگرمی بزرگ تر با سیستم ناوبری Navigation Plus خواهند بود.
ب ام و هنوز زمان رونمایی یا عرضه سدان سری 1 را تایید نکرده اما برخی گزارشات حاکی از آن است که این خودرو در نیمه دوم سال 2016 به عنوان مدل 2017 وارد نمایندگی های فروش چین خواهد شد.