printlogo

رئیس کمیسیون عمران شورای شهر تهران در رابطه با ورود خودروهای هیبریدی به ناوگان حمل و نقل عمومی اظهار داشت: طبق بررسی هایی که سازمان های ذیربط در خصوص واردات خودروهای هیبریدی صورت دادند بودجه مورد نیاز برای واردات این خودروها پیش بینی گردید و قرار بر این بود که امسال 10هزار خودرو دوگانه سوز و هیبریدی به کشور وارد شود.
کد خبر : 5893
تاریخ انتشار : 30 خرداد 1394 17:07:00

رئیس کمیسیون عمران شورای شهر تهران در رابطه با ورود خودروهای هیبریدی به ناوگان حمل و نقل عمومی اظهار داشت: طبق بررسی هایی که سازمان های ذیربط در خصوص واردات خودروهای هیبریدی صورت دادند بودجه مورد نیاز برای واردات این خودروها پیش بینی گردید و قرار بر این بود که امسال 10هزار خودرو دوگانه سوز و هیبریدی به کشور وارد شود. 

دکتر اقبال شاکری اذعان داشت: در این خصوص مناقصه انجام گرفت و و مذاکرات لازم به عمل آمد اما طبق آخرین اخبار از معاونت حمل و نقل و ستاد سوخت تا کنون توافقات مورد نظر مبنی بر تعداد خودرو مورد نیاز و امکان تامین آن از طریق کشور مبدا تکمیل نشده است. 

وی با بیان این مطلب که یک تامین کننده و سازنده مورد اطمینان با برند معتبر برای همکاری مورد نظر است گفت: برای تامین تعداد خودروی برآورد شده از میان تولیدکنندگان مورد بررسی تا کنون قطعیتی حاصل نشده است چراکه عموما سطح تولید این شرکت ها پاسخگوی تعداد مورد نیاز ما نخواهند بود. در داخل کشور نیز شرکت هایی در زمینه تولید و واردات خودروهای هیبریدی و موتور سیکلت های برقی مشغول به فعالیت هستند اما زمانی که بحث حجم انبوه تولید و واردات مطرح می گردد قادر به تامین تعداد تعیین شده نخواهند بود.

وی در خصوص میزان تاثیر گذاری تحریم ها بر واردات این خودروها اذعان داشت: به نظر نمی رسد تحریم ها در خصوص واردات خودروهای هیبریدی نقش تاثیر گذار و تعیین کننده ای ایفا نماید. در جلساتی که معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در همین راستا برگزار نموده است نیز بحثی از موضوع تحریم ها مطرح نگردیده است. 

وی در خصوص پیشنهاد مطرح شده در رابطه با اراه اندازی ناوگان تاکسی های گردشگری تصریح کرد: اگر سامانه تاکسی رانی عملکرد مطلوبی داشته باشد نیاز به دسته بندی و تفکیک فعالیت های خود نخواهد داشت. بهتر است بودجه های موجود در راستای بهبود وضعیت فعلی و به روز رسانی بخش های مختلف حمل و نقل عمومی هزینه گردد چرا که با اعمال سیاست های نظارتی و هدف گذاری های برنامه ریزی شده در رابطه با تخصیص هزینه ها، حمل و نقل عمومی  میتواند در حوزه تاکسیرانی از یکپارچگی قابل قبولی برخوردار گردد و اقشار مختلف نیز قادر خواهند بود نیازهای متعدد خود را از خدماتی که تاکسی ها در سطح شهر ارائه می دهند برطرف نمایند.

وی همچنین در خصوص سامانه های هوشمند نظارتی سازمان تاکسی رانی خاطر نشان کرد: روند صعودی سیستم های نظارتی سازمان تاکسیرانی قابل تحسین است و مشاهده می شود که سیستم نظارت بر تاکسیرانی پس از اجرای طرح هوشمندسازی به نسبت گذشته بسیار کارآمد عمل نموده است.

وی با بیان اینکه  قطع سهمیه های حمل و نقل عمومی به لحاظ ریالی شاید تاثیر به سزایی نداشته باشد اما به لحاظ روانی کار را برای ما دشوار نموده است اظهار داشت: طی جلساتی در هفته آینده به بررسی آثار افزایش قیمت بنزین در کمیسیون های مربوطه خواهیم پرداخت و نظر به افزایش نرخ های تاکسیرانی در ابتدای سال جاری یقینا افزایشی در نرخ کرایه اعمال نخواهد شد و در صورت تشخیص تحمیل هزینه های اضافی بر تاکسیرانان اقدامات حمایتی لازم از جمله تعمیرات تاکسی ها و بیمه برای این قشر صورت خواهد پذیرفت . 

وی هرگونه افزایش نرخ خودسرانه کرایه ها را غیر قانونی خواند و افزود: در صورت دریافتی بیشتر از نرخ های تعیین شده توسط تاکسیرانان از طریق سامانه 1888 به این قبیل شکایات رسیدگی خواهد شد.

 

منبع: خبرخودرو