هکنبرگ در مراسم عرضه A3 اسپرت بک eترون گفت: "این خودرو الگویی برای دیگر مدل های هیبریدی شارژی به شمار می رود." وی هم چنین اظهار داشت آئودی تصمیم دارد مدلهای هیبریدی شارژی را نسبت به نیرومحرکه های جایگزین دیگر در اولویت قرار دهد چرا که این خودروها پاسخ گوی تمام انتظارات مشتریانش هستند.
وی از ساخت دو نیرومحرکه هیبریدی شارژی توسط آئودی خبر دارد. مدل های آینده این خودروساز بر اساس پلتفرم MQB از نیرومحرکه هیبریدی شارژی مشابه A3eترون بهره خواهند برد. این سیستم از یک موتور الکتریکی به همراه موتور بنزینی 1.4 لیتری TFSI و گیربکس اتوماتیک دو کلاجه شش سرعته مخصوصبهره می برد که نیرو را به چرخ های جلو منتقل می کند.
وی اظهار داشت ممکن است نسخه های چهار چرخ فعال مدل های ساخته شده بر اساس پلتفرم MQB نیز با ساختار بنزینی-الکتریکی برای حرکت چرخ های جلو و موتور الکتریکی برای نصب شده روی محور عقب عرضه شوند.
مدل های بزرگ تر آئودی که بر اساس پلتفرم جدید MLB-Evoو با موتورهای طولی ساخته می شوند نیز از سیستمی مشابه بهره می برند و موتور الکتریکی آن ها بین موتور بنزینی و گیربکس قرار خواهد گرفت. هکنبرگ گفته است احتمال تولید نسخههای کواترو این مدل های هیبریدی شارژی نیز وجود دارد.