printlogo

مسیح فرزانه
کد خبر : 5786
تاریخ انتشار : 25 خرداد 1394 10:44:00

فرهنگ مردم مشرق زمین به گونه ای است که زیبایی و ظاهربرایشان اهمیت دارد. البته این مسئله نقشی انکارناپذیر در خرید هر کالای مصرفی دارد که اگر غیر از این بود، طراحان صنعتی باید سراغ حرفه دیگری می‏رفتند! اما در حاشیه قرار گرفتن عوامل به مراتب مهم تری چون دوام و پایداری خودرو، ایمنی، ارزش در برابر پول پرداختی، هزینه نگهداری، مصارف روزانه، تأمین شدن سریع لوازم یدکی، مصرف سوخت و.. خود این پرسش را به‏وجود می‏آورد که آیا به واسطه فاکتورهای عموماً سلیقه‏ای، یک محصول بادوام اما ساده و کم هزینه خرید؟ یا اینکه می‏توان دوام و هزینه‏های نگهداری را صرفا فدای زیبایی کرد؟ موردی که تندر90 از هنگام ورود به کشور و سپس عرضه توسط دو خودروساز وطنی همچنان با آن دست به گریبان بوده و هنوز نیز بسیاری از مصرف کنندگان، خرید یک محصول خوش سیمای چینی را به آن ترجیح می‏دهند.

عکس:علی رزوان 

گزارش کامل این مقاله را در «مجله ماشین» شماره 390 تیر ماه 1394 مطالعه نمائید.