یورو ان کپ اعلام کرده است که علیرغم کسب ایمنی 83 درصد این خودرو برای حفاظت سرنشینان بزرگسال،همین مشکل ناچیز برایحذف یک ستاره ایمنی از مگان کافی است. گفته می شود رنو به زودی بر این مشکل فائق خواهد آمد و در این صورت ممکن است طی ماه های آینده این خودرو مجددا آزموده شود.
این اقدام اهمیت بیش از حد آزمون های تصادف یورو ان کپ به جزئیات ناچیز را برجسته ساخته است.
به طور کلی اختلاف بین برخی خودروسازان و یورو ان کپ رو به افزایش است.
در سال 2012 که داچیا داستر اصلی مورد نقد قرار گرفت، رنو مخالفت خود با ان کپ را به صورت علنی اعلام کرد. در آن زمان یورو ان کپ اعلام کرد: "جای تاسف است که خودروسازی همچون رنو مانند خودروهایی که تحت نام خودرو می فروشد ایمنی را اولویت خودروهای داچیا قرار نداده است."
اخیرا منابع داچیا اعلام کرده اند که ایمنی ساختار خودروهای این خودروساز در سطح بالایی قرار دارد و این مهم ترین مسئله ایمنی است.