printlogo

از سوی جنرال موتورز انجام شد
افزایش تقاضا برای پیکاپ‌های پرفروش شورولت کلرادو و جی ام سی کانیون موجب تلاش جنرال موتورز برای تولید تعداد بیشتری از این خودروها شده است.
کد خبر : 5559
تاریخ انتشار : 05 خرداد 1394 17:14:00

افزایش تقاضا برای پیکاپ‌های پرفروش شورولت کلرادو و جی ام سی کانیون موجب تلاش جنرال موتورز برای تولید تعداد بیشتری از این خودروها شده است.

کارخانه جنرال موتورز در سنت لوئیس اخیرا در راستای تغییر برنامه که وقفه شش دقیقه ای تولید بین شیفت‌ها را از میان برد، یک وقت ناهار بدون حقوق را حذف کرد. نتیجه این اقدام 18 دقیقه زمان تولید بیشتر در سه شیفت روز است که تولید پیکاپ‌ها را بیش از 3500 دستگاه در سال افزایش می‌دهد.

این نمونه کوچکی از این است که چگونه خودروسازان برای فروش بالاتر، به جای اینکه سرمایه را صرف ساخت کارخانه‌های جدید کنند، راه‌هایی را برای تولید بیشتر از کارخانه‌هایشان فعلی خود پیدا می‌کنند.

جنرال موتورز برای پاسخگویی به تقاضای قوی که برای پیکاپهای اندازه متوسط و ونهای تجاری شوی اکسپرس و جی ام سی ساوانا وجود دارد، به شدت در تلاش است. این شرکت 1000 نفر را برای پر کردن شیفتهای شنبه و یکشنبه استخدام کرده تا ظرفیت تولید را بیش از دو هزار دستگاه در ماه افزایش دهد.

این اقدام با وجود این صورت می‌گیرد که کارخانه جنرال موتورز شیفت سومی را در مارس اضافه کرد و اشتغال تمام وقت را به 3500 نیروی کار ساعتی افزایش داد.

بر اساس گزارش اتوموتیو نیوز، برآورد دقیق تقاضا برای کلرادو و کانیون که تولیدشان از اواخر تابستان گذشته آغاز شد، کار بسیار دشواری برای جنرال موتورز بود بویژه که مصرف کنندگان در سالهای اخیر علاقه به پیکاپهای کوچکتر را از دست داده و به پیکاپهای بزرگتر و خودروهای دیگر تمایل پیدا کرده اند.

روند فروش کلرادو و کانیون در شرایطی که قیمت بنزین کاهش یافته و به تقاضای بالاتر برای خودروهای بزرگ کمک کرده، حتی مقامات جنرال موتورز را شگفت زده کرده است. پیکاپهای کلرادو تا اواسط ماه مه پیش از اینکه خریداری شوند، به طور متوسط تنها 12 روز در انبارهای نمایندگیهای فروش بودند.

در این بین عرضه ونهای تجاری هم کاهش پیدا کرده زیرا جنرال موتورز به تولید بیشتر پیکاپها متمرکز شده است.

 

منبع: ایسنا