printlogo

رئیس انجمن صنعت موتور سیکلت با اشاره به کاربراتوری بودن بخش وسیعی از موتورسیکلت های دنیا گفت: این موتورسیکلت ها باعث ایجاد آلودگی زیادی می شوند و اعلب موتورسیکلت هایی که در ایران تولید می گردد تیپ 125 طرح قدیم است که کپی آن توسط کشور چین و هند در حال ساخت است و به اسم شرکت های مختلف و برند مشخص عرضه می شود.
کد خبر : 5496
تاریخ انتشار : 03 خرداد 1394 14:28:00

رئیس انجمن صنعت موتور سیکلت با اشاره به کاربراتوری بودن بخش وسیعی از موتورسیکلت های دنیا گفت: این موتورسیکلت ها باعث ایجاد آلودگی زیادی می شوند و اعلب موتورسیکلت هایی که در ایران تولید می گردد تیپ 125 طرح قدیم است که کپی آن توسط کشور چین و هند در حال ساخت است و به اسم شرکت های مختلف و برند مشخص عرضه می شود. 

ابوالفضل حجازی اظهار داشت: سندیکای موتورسیکلت نیز پذیرفته است تا جایی که امکانات کشور اجازه می دهد به سمت استاندارد های روز دنیا پیش رود که این اقدام براساس توانایی های تولید داخلی بوده و باید دستگاه های دولتی نیز حمایت نمایند.

وی در خصوص موتورسیکلت های فرسوده افزود: در حال حاضر حدود 2 میلیون دستگاه موتورسیکلت فرسوده در تهران و بیش از 40 درصد در حاشیه تهران وجود دارد. 

رئیس انجمن صنعت موتور سیکلت در ادامه خاطرنشان کرد: بیش از 50 درصد از موتورهایی که در کشور در حال تردد هستند عمری بیش از 10 سال دارند و معاینه فنی نیز نمی شوند و باعث ایجاد بخش وسیعی از آلایندگی در سطح تهران می گردند. 

حجازی در خصوص نوسازی موتورسیکلت ها گفت: امسال ظرفیت تولید بیش از 500 هزار دستگاه موتورسیکلت را در کشور خواهیم داشت که در این راستا دولت و بانک ها باید حمایت کنند. 

وی تصریح کرد: البته با همکاری بانک ها و اعطای تسهیلات با سود پایین خواهیم توانست در 6 ماه اول سال و تا پایان شهریور ماه بیش از 200 هزار دستگاه موتورسیکلت فرسوده را از سطح شهر تهران جمع آوری کرده و آلایندگی موتورها را کاهش دهیم. 

وی در خصوص کاهش آلایندگی شهرها خاطرنشان کرد: باید در اگزوز موتورها کاتالیست نصب شود و موتورسیکلت های فرسوده از سطح شهر جمع آوری گردند. 

 

منبع: خبرخودرو