printlogo

بالاخره بازار اروپا پس از مدت ها روی خوش وضعیت اقتصادی را به خود دید و شماره گذاری خودروهای نو در آن رو به افزایش رفت اما همچنان خودروسازان بزرگ کشور آلمان نگرانی های عمیقی را در مورد توسعه بازارهای روسیه و چین دارند.
کد خبر : 5479
تاریخ انتشار : 03 خرداد 1394 14:11:00

بالاخره بازار اروپا پس از مدت ها روی خوش وضعیت اقتصادی را به خود دید و شماره گذاری خودروهای نو در آن رو به افزایش رفت اما همچنان خودروسازان بزرگ کشور آلمان نگرانی های عمیقی را در مورد توسعه بازارهای روسیه و چین دارند. 

ماه گذشته بازار اروپا پس از شش سال بهترین آمار فروش خود را پشت سر گذاشت اما وقتی صحبت از بازار روسیه، که حتی زمانی در حال پیشی گرفتن از بازار بزرگ آلمان بود، می شود همه چیز تغییر می کند. 

البته این نوع نگرانی در مورد چین، بزرگترین بازار خودروی جهان نیز صحت دارد. در واقع حتی آمار فروش سراسری منطقه هم آن چنان که باید نیست. برای مثال اگر چه فروش ماه آوریل اندک 6.9 درصدی را تجربه کرد اما در همین ماه سهم فروش اوپل و پژو سیتروئن در بازار کاهش یافت و فروش شرکت هایی مثل تویوتا، هیوندای و فولکس واگن نیز کاهش یافت. 

در حال حاضر مشکلات زیادی نظیر افت ارزش پول ملی، کاهش بهای نفت، اقتصاد مریض و تحریم های غرب گریبان روسیه را گرفته است که همین امر سبب کاهش شدید 41.5 درصدی فروش در ماه گذشته شد. 

از سویی دیگر چین نیز با افت 4 درصدی رشد سالانه مواجه شده که می تواند باعث کاهش میزان سوددهی شرکتی مثل فولکس واگن که سرمایه گذاری کلانی در این کشور کرده شود.