سید جعفر تشکری هاشمی با تاکید بر اینکه اصلاح رفتارها و هنجارهای ترافیکی در سایه اصلاح زیر ساخت های ترافیکی شهر محقق می شود، گفت: طرح خط سفید طی 6 ماه گذشته در شریان های اصلی و معابر درجه یک و 2 به اجرا درآمده است که بر این اساس طی مدتی که از اجرای طرح گذشته بالغ بر 75 درصد پیشرفت در اجرای زیر ساخت ها در تمامی ماطق 22 گانه داشته ایم .
وی با اشاره به اینکه بیش از 90 درصد تخلفات و ناهنجاری های ترافیکی کاهش یافته است، تصریح کرد : اصلاح رفتار ترافیکی، بیش از هر چیز پاسخ روشن شهروندان پایتخت به طرح انضباط ترافیکی تلقی میشود که مدیریت شهری با همکاری شهروندان، آن را آغاز کرده است.
تشکری هاشمی، تصریح کرد: در گام نخست اصلاح زیرساختهای ترافیکی و خطکشیهای معابر شهری از مناطق 6و 8و بزرگراههای شهید آبشناسان، صدر و بابایی آغاز شد که این اقدامات برای آشنایی و رعایت بیش از پیش شهروندان صورت گرفت تا در رعایت قوانین و نظم و انضباط مشارکت کنند. پس از آن هم در معابر درجه یک و دو دیگر مناطق این طرح به اجرا در آمده است .
معاون شهردار تهران با تأکید بر اینکه ترافیک و تردد خودروها و به تبع آن آلایندگی ناشی از احتراق سوخت در ساعات ترافیک بر افزایش آلایندهها در هوا میافزاید، گفت:با رعایت قوانین ترافیکی ازجمله تردد بین خطوط بیش از 30درصد از بار ترافیک در معابر شهری کاسته خواهد شد.
به گفته تشکری هاشمی در طرح خط سفید نیز میزان مشارکت شهروندان برای اجرای صحیح و رعایت نظم و انضباط ترافیکی بسیار چشمگیر بوده است. بهطوری که بیش از 90درصد رانندگان مقررات توقف پشت خط ایست را در حریم تقاطعها رعایت میکنند چرا که با اصلاح هندسی معابر و خطکشیها شهروندان خود را ملزم به رعایت و توقف در حریم تعیینشده در تقاطعها میدانند و کمتر تقاطعی دیده میشود که رانندگان با بیاحتیاطی روی خط ایست توقف کرده باشند.
معاون شهردار تهران تاکید کرد :اقدامات میدانی و برخورد قانونی با تخلفات رانندگی به زودی به مرله اجرا در خواهد آمد .
وی تصریح کرد :ارزیابی ها نشان می دهد نظم و انضباط و رعایت قونین بیشتر از سوی خودروها صورت می گیرد تا دو عنصر عابر و موتور سیکلت سواران؛ بطوری که 90 دصد بهبود رفتار ترافیکی را در خودروها شاهد هستیم اما هنوز در مورد عابران و موتور سیکلت سواران به نقطه قابل قبولی نرسیده ایم .
منبع: خبرخودرو