مهندس تشکری هاشمی با اعلام این که چراغهای برنامهپذیر، بر اساس عملکرد ترافیکی تقاطع در بازههای زمانی متفاوت و احجام ترافیکی مختلف زمانبندی شدهاند، گفت: چراغهای هوشمند نیز متصل به سیستم مرکزی هستند و بر پایه سنسورهایی که در کف خیابان در تقاطعها نصب گردیده اند، حجم ترافیک در دو جهت، سرعت خودروها و فاصله آنها از یکدیگر را اندازهگیری میکنند و بر مبنای ارسال اطلاعات لحظهای به سیستم مرکزی، زمان مناسب برای هر جهت را به دست میآورند.
وی در پایان با تأکید بر این که اگر شمارشگر چراغ راهنمایی دچار نقص باشد، کلمه ERROR و چنانچه کنترل چراغ بر حسب ضرورت از طریق مأموران پلیس از حالت اتوماتیک خارج و به صورت دستی باشد، حرف PO را نشان میدهد، خاطرنشان کرد: وجود شمارشگرها که در بسیاری از کلان شهرهای جهان نیز وجود دارند، نشاندهنده برنامهریزی دقیق در چهارراهها است.
وی با اعلام این که در حال حاضر هر روز بالغ بر 3 میلیون سفر در تهران از طریق خطوط مترو انجام میشود، گفت: با اتمام ساخت خط سه مترو و بهره برداری کامل از این خط سراسری، ظرفیت جابهجایی متروی تهران به روزانه 4 میلیون سفر افزایش مییابد.
مهندس سید جعفر تشکری هاشمی افزود: خط سه مترو که به طول 37 کیلومتر، جنوب غرب تهران را به شمال شرق این کلانشهر وصل میکند، آخرین مراحل آمادهسازی خود را طی میکند و با پیش بینی 28 ایستگاه در طول مسیر آن، امکان انجام یک میلیون سفر روزانه با استفاده از این خط وجود دارد.
وی با اشاره به این که خط سه مترو با 4 خط دیگر مترو شامل خطوط 1 و 4 و 6 و 7 تلاقی دارد، اظهار کرد: این خط از نقاط مهمی همچون میدان راهآهن و میدان حضرت ولیعصر عبور میکند و ایستگاه میدان جهاد به عنوان یکی از ایستگاههای مهم این خط در خیابان حضرت ولیعصر تقاطع خیابان فاطمی، صبح روز دوشنبه 27 اردیبهشت طی مراسم ویژهای افتتاح میشود.
معاون شهردار تهران در بخش دیگری از سخنان خود
منبع: خبرخودرو