عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه امروزه خودروسازان ایرانی فقط به فکر سود و جیبشان هستند و تنها پول برایشان مهم است.
ناصر عاشوری قلعه رودخانی افزود: تنها چیزی که برای خودروسازان ایرانی مهم نیست، کیفیت، قیمت و مشتری مداری است.
وی ادامه داد: در حال حاضر خودرو سازان ما تنها بلد هستند که خودرو را گران بفروشند تا سود بیشتری داشته باشند، در صورتی که علاوه بر کنترل قیمت، کیفیت هم باید مدنظر باشد.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزود: خودروسازان با مقوله ای به نام کیفیت ناآشنا هستند و تعهدی به خدمات پس از فروش ندارند.
عاشوری انتقاد کرد: امروزه شهروندان ایرانی علاوه بر اینکه خودرو را گران خریداری می کنند در کنار آن خدمات پس از فروش نیز دریافت نمی کنند.
وی گفت: مشتری مداری و مردم داری در کدام قسمت برنامه ریزی و سیاست های خودروسازان قرار دارد؟ اقدام شایسته ای نیست که فقط به پول فکر کرد و از سوی دیگر تعهدی نسبت به قیمت، کیفیت، خدمات پس از فروش و مشتری مداری نداشت.
این نماینده مجلس ادامه داد: بنز آلمان زمانی که متوجه شد نقص خودروهایش شد، اقدام به جمع آوری آن از تمام نقاط جهان کرد، چنین اقدامی به معنی توجه ویژه برند و مشتری مداری است.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: چنین شرکتی با این اقدام به جهان نشان داد که حاضر نیست کالای بی کیفیت تولید کند و از سوی دیگر خدمات پس از فروش و مشتری مداری برای آن در جایگاه ویژه ای قرار دارد.
نماینده مجلس فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی افزود: خودروسازان ما در ارائه خدمات و توجه به برندسازی در سال های گذشته عقب گرد داشته اند.
عاشوری گفت: توصیه ما به خودروسازان این است که ضمن جلوگیری از افزایش قیمت خودرو نسبت به کیفیت و خدمات پس از فروش توجه ویژه ای داشته باشند.
منبع: میزان