printlogo

در پی ادامه احیای بازارهای اقتصادی، معرفی محصولات جدید و ارائه تخفیفات میزان شماره گذاری خودروهای جدید در اروپای غربی 6.7% افزایش یافت.
کد خبر : 5214
تاریخ انتشار : 22 اردیبهشت 1394 15:07:00

در پی ادامه احیای بازارهای اقتصادی، معرفی محصولات جدید و ارائه تخفیفات میزان شماره گذاری خودروهای جدید در اروپای غربی 6.7% افزایش یافت. 

طبق اعلام موسسه LMC Automotive فروش کلی اروپای غربی و جنوبی ( شامل اسپانیا، ایتالیا) با ادامه احیای آثار بحران سال 2008 به بیش از 1.12 میلیون دستگاه رسید. LMC مهمترین دلیل این افزایش را بالا رفتن دستمزدها و ارائه محصولات ارزان عنوان کرد. در این میان ایتالیا با ثبت رشدی 25 درصدی بهترین فروش در منطقه را داشت که می توان آن را ناشی از ارائه تخفیف 3 هزار یورویی محصولات فیات دانست. آلمان، بزرگترین بازار خودروی آلمان و بریتانیا نیز به ترتیب از افزایش 6.3 و 5 درصدی فروش خودرو در کشورهایشان خبر دادند. اسپانیا که عمدتا به مدد برنامه حمایتی دولت رشدی دو رقمی داشت به دلیل اتمام برنامه ارائه یارانه های دولتی رشدی 3.2 درصدی را ثبت کرد و فرانسه تنها 2.3% افزایش فروش را تجربه نمود. 

از سویی دیگر بازار بحران زده یونان به زحمت رشدی 1.6 درصدی داشت ولی از آن طرف پرتغال و ایرلند به ترتیب جهش های 21.8 و 21.1 درصدی را ثبت کردند. کارشناسان پیش بینی می کنند فروش کلی سال جاری این منطقه با 3 تا 6% رشد به 12.5 تا 12.6 میلیون دستگاه خودرو برسد.