مهندسان پورشه به این نتیجه رسیده اند که زمان تمرکز بر قدرت بالا به پایان رسیده است و توجه به کاهش وزن ضرورت دارد.
مدیر بخش GT پورشه، Andreas Preuninger طی مصاحبه ای اظهار داشت نسل بعدی 911 GT3 RS از اولین مدل هایی خواهد بود که از استراتژی جدید کاهش وزن پیروی می کند.
Preuninger گفت: "فکر می کنم هدف مهندسی من افزایش 50 اسب بخاری قدرت در هر نسل خودروها نیست. من این تصور را عوض کردم و می خواهم خودروها را سبک تر کنم. به نظرم این کار منطقی تر است."
به نظر Preuninger، خروجی اسب بخار ایده آل برای خودرویی مانند GT3 RS حدود 500 اسب بخار است. چنان چه قدرت آن از این میزان بیش تر شود وزن بیش تری به صورت ترمزهای بزرگ تر، سیستم تعلیق بهتر و شاسی های تهاجمی تر برای خودرو لازم می شود.
البته پورشه تنها خودروساز اسپرت بزرگی نیست که تصمیم دارد برای افزایش قدرت، وزن خودرو را کاهش دهد.
Preuninger هم چنین اظهار داشت GT3 RS علیرغم تمام مدل های آینده 911 که با موتور توربوشارژ عرضه خواهند شد، فعلا با موتور دمش طبیعی عرضه می شود.