printlogo

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اعلام این که ساز و کارهای اجرایی ممنوعیت ورود و تردد خودروها در مناطقی از تهران موسوم به طرح محدوده کم انتشار آلایندگی در دست بررسی است، گفت: باید به نقطه‌ای برسیم که کل شهر تهران به پهنه‌ای که میزان انتشار آلاینده‌ها در آن به کمترین مقدار ممکن کاهش پیدا کرده، تبدیل شود.
کد خبر : 5103
تاریخ انتشار : 19 اردیبهشت 1394 12:20:00

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اعلام این که ساز و کارهای اجرایی ممنوعیت ورود و تردد خودروها در مناطقی از تهران موسوم به طرح محدوده کم انتشار آلایندگی در دست بررسی است، گفت: باید به نقطه‌ای برسیم که کل شهر تهران به پهنه‌ای که میزان انتشار آلاینده‌ها در آن به کمترین مقدار ممکن کاهش پیدا کرده، تبدیل شود.

مهندس سید جعفر تشکری هاشمی افزود: از ابتدا با طرح زوج و فرد موافق نبودیم و اعتقاد داشته و داریم که شماره پلاک خودرو ملاک و معیار درستی برای مجاز یا ممنوع بودن ورود و تردد خودروها به مناطقی از شهر نیست و در این میان، میزان آلایندگی هر خودرو می‌تواند معیار و ملاک مناسبی به این منظور باشد.

وی با تأکید بر این که علاوه بر خودروهای آلاینده، موتورسیکلت‌های کاربراتوری نیز یکی از منابع اصلی آلودگی هوا محسوب می‌شوند، اعلام کرد: متأسفانه استفاده از این موتورسیکلت‌ها که به شدت آلاینده هستند، به همین شدت از طریق شبکه‌های تلویزیونی تبلیغ شده و به مردم توصیه می‌شود تا با خریداری این موتورسیکلت‌ها با حداقل قیمت، حداکثر آلودگی را به هوای شهر تحمیل نمایند و این در شرایطی است که موتورسیکلت‌های برقی و لزوم استفاده از آن به عنوان یک وسیله نقلیه پاک، مهجور و مظلوم واقع شده است.

معاون شهردار تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به این که طرحی را به منظور ساماندهی آژانس‌های مسافربری و طرح دیگری را نیز جهت سامان‌بخشی به حمل و نقل بار و کالا در تهران تدوین کرده‌ایم که به زودی به شورای محترم اسلامی شهر تهران تقدیم می‌کنیم، اظهار کرد: قانون‌گذار، آژانس‌های مسافربری را به عنوان یکی از مدل‌های حمل و نقل شهری منظور و پیش‌بینی نموده که آژانس‌ها نیز از ساختاری مشابه ناوگان تاکسیرانی برخوردار باشند.

مهندس تشکری هاشمی با بیان این که توجه بیشتر به مسائل رفاهی و معیشتی رانندگان آژانس‌ها و حمایت از این عزیزان و نیز ایجاد نظم و انضباط در آژانس‌های مسافربری با همکاری اتحادیه مربوطه از اهداف این طرح است، تصریح کرد: شناسنامه‌دار کردن خودروهای آژانس‌ و صدور کارت شناسایی برای رانندگان این خودروها از طریق تأیید صلاحیت‌های فردی و فنی راننده و خودرو از جمله ساز و کارهای پیش‌بینی شده در طرح مذکور است.

وی در پایان با تأکید بر پیش‌بینی حفظ و تقویت نظارت اتحادیه مربوطه بر مؤسسات اتومبیل کرایه در طرح ساماندهی آژانس‌های مسافربری، خاطرنشان کرد: بر اساس این طرح، 1700 مؤسسه مجاز اتومبیل کرایه و بیش از 60  هزار راننده‌ای که در قالب این مؤسسات فعالیت می‌کنند، زیر پوشش قرار گرفته و این مدل حمل و نقلی بر مبنای حقوق متقابل راننده و مسافر بازتعریف می‌شود.

 

منبع: خبرخودرو