printlogo

رئیس ستاد مدیریت سوخت کشور خبر داد:
رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت با اشاره به اسقاط 4129 خودروی فرسوده در یک ماه کاری نخست سال 94 گفت: اگر بر اساس مصوبه معادل‌سازی گواهی اسقاط خودروهای فرسوده، تعداد اسقاط خودروهای فرسوده در یک‌ماهه نخست سال 94 را محاسبه کنیم، معادل 6000 سواری فرسوده در این یک ماه از رده خارج شده‌ است.
کد خبر : 4983
تاریخ انتشار : 13 اردیبهشت 1394 14:23:00

رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت با اشاره به اسقاط 4129 خودروی فرسوده در یک ماه کاری نخست سال 94 گفت: اگر بر اساس مصوبه معادل‌سازی گواهی اسقاط خودروهای فرسوده، تعداد اسقاط خودروهای فرسوده در یک‌ماهه نخست سال 94 را محاسبه کنیم، معادل 6000 سواری فرسوده در این یک ماه از رده خارج شده‌ است.

علیرضا فیض‌بخش افزود: پیش‌بینی می‌کنیم که در سال 94 به لحاظ معادل، رقم بزرگ‌تری نسبت به سال‌های گذشته اسقاط خودروی فرسوده داشته باشیم و قطعا جهش بزرگی را در اسقاط خودروهای سنگین - که تاکنون سرعت بسیار کندی داشته است - شاهد خواهیم بود.

وی افزود: برای سال 94 تاکنون 20 هزار خودرو برای اسقاط ثبت نام کرده‌اند و بیش از 13 هزار خودرو از این رقم پذیرش شده‌اند. در حقیقت مرحله پذیرش به معنای اسقاط قطعی است و برگشت از مرحله تقریبا غیرممکن است.

فیض‌بخش ادامه داد: این تعداد ثبت نام و پذیرش نشان می‌دهد که همانند سال گذشته که توانستیم رکورد اسقاط خودرو را با 320 هزار خودرو از رده خارج شده ثبت کنیم، در سال 94 نیز در این بخش گام‌های موثری به‌ویژه در اسقاط خودروهای سنگین برداریم.

وی ادامه داد: با ابلاغ مصوبه جدید دولت در خصوص خودروهای سنگین و تاکسی که در اسفندماه سال 1393 اجرایی شد، در طول یک هفته پایانی سال 93 حدود هزار خودروی فرسوده سنگین در سیستم نوسازی ناوگان ثبت نام کردند. این در حالی بود که در طول 10 سال گذشته تنها حدود سه درصد از خودروهای فرسوده سنگین از ناوگان حمل و نقل کشور خارج شده بودند.

وی تاکید کرد: در حال حاضر بیش از دو میلیون و 500 هزار خودروی فرسوده سواری در کشور وجود دارد و امید است که با اجرای این مصوبه و خروج خودروهای سنگین از چرخه حمل و نقل کشور شاهد کاهش قابل ملاحظه‌ای از تردد این خودروها در سطح کشور باشیم و برآورد می‌شود که در سال 94 حدود 30 درصد خودروهای فرسوده یعنی 80 هزار دستگاه خودروی سنگین از رده خارج شود.

رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت در خصوص قیمت خودروهای فرسوده نیز گفت: قیمت خودروهای فرسوده از قانون تجارت آزاد پیروی می‌کند و میزان عرضه و تقاضا، همچنین نوساناتی که در قیمت خودروهای فرسوده مشاهده می‌شود به دلیل تغییر جریان عرضه و تقاضاست که ما تلاش کرده‌ایم از یک‌سو با اطلاع‌رسانی به‌موقع و گسترده، مردم را از چگونگی این تغییرات آگاه سازیم و از سوی دیگر بر اجرای درست روند خروج خودروهای فرسوده تا ارسال مستندات برای شماره‌گذاری خودروهای وارداتی نظارت داشته باشیم.

 

منبع: ایسنا