شرکت فرانسوی رنو SA اعلام کرد میزان درآمدهای آن در سه ماهه نخست سال به دلیل احیاء بازار اروپا و جبران ضرر بازارهای دیگر حدود 13.7% رشد داشته است.
پس از گذشت شش سال از رکود اروپا میزان فروش خودروی آن را به ارقام دو دهه پیش رسانده بود، بار دیگر نه تنها شاهد رشد آن بلکه شاهد جبران ضررهای بازارهایی نظیر روسیه توسطش بودیم.
در مدت ژانویه تا مارس فروش رنو به 9.39 میلیون یورو رشد پیدا کرد و در مقایسه با فروش 8.26 میلیون یورویی مدت مشابه سال گذشته رشدی چند پله ای را به ثبت رساند.
رنو این موفقیت را حاصل فروش مناسب نسل جدید کلیو و شاسی بلند کامل جدید کاپتور که رشدی 9.9 درصدی ظرف مدت فوق دراروپا داشت، عنوان می کند. البته این محصولات نه تنها باعث بهبود دورنمای رنو از آینده بازار اروپا شدند بلکه توانستند ضرر ناشی از رکود در بازارهای روسیه و برزیل را جبران نمایند.
البته بایستی گفت بازار اروپا در ماه مارس به اوج مرحله احیای خود رسید و سبب شد برندهای انبوه ساز بزرگی همچون رنو همانند برندهای لوکس رشدی قابل توجه داشته باشند. البته نباید فراموش کرد بحران روسیه افت تقاضای برندهای ارزان قیمتی نظیری داچیا شده است.