ژاپن وعده داده که تا مارس 2016 تعداد 100 جایگاه سوخت هیدروژن را احداث کند اما تاکنون 76 واحد آن ها به تایید رسیده و از سویی ضرب العجل دولت برای ارائه یارانه نیز از ماه مارس عبور کرده است. دولت مبلغ 178 میلیون دلار را برای کمک به شرکت های سازنده و پیمانکار جایگاه های سوخت هیدروژن در نظر گرفته است. اما طبق آمارهای دولتی تنها با صرف چیزی حدود یک سوم بودجه فوق 32 جایگاه ساخته شده و 44 واحد دیگر نیز موفق به کسب تاییدیه شده اند.
از سویی دیگر تنها خودروی قابل تولید انبوه هیدروژنی تویوتا میرایی است که تولیدش از ماه دسامبر آغاز شده و روزانه تنها سه دستگاه از آن از خط تولید خارج می شود حال آن که تویوتا امیدوار است تولید آن را تا سال 2017 به حدود 3 هزار دستگاه برساند.
البته بایستی گفت هوندا نیز برنامه هایی برای معرفی یک خودروی هیدروژنی تا مارس 2016 دارد که هنوز اهداف فروشش اعلام نشده. کارشناسان عقیده دارند با شرایط موجود و علی رغم سرمایه گذاری نیمی از یارانه های 5 میلیون دلاری دولت همچنان جایگاه های سوخت بازده لازم را نداشته و تا ده سال آینده ضرر می دهند.