printlogo

عضو هیات مدیره انجمن قطعه سازان گفت : امروز اغلب قطعه سازان همچنان با مشکلات کمبود نقدینگی مواجه هستند و تنها برخی تامین کنندگانی که با شرکتهای بزرگ داخلی همکاری دارند از وضعیت بهتری نسبت به بقیه قطعه سازان برخوردارند.
کد خبر : 4436
تاریخ انتشار : 17 فروردین 1394 16:27:00

عضو هیات مدیره انجمن قطعه سازان گفت : امروز اغلب قطعه سازان همچنان با مشکلات کمبود نقدینگی مواجه هستند و تنها برخی تامین کنندگانی که با شرکتهای بزرگ داخلی همکاری دارند از وضعیت بهتری نسبت به بقیه قطعه سازان برخوردارند.

آروند به تاثیر رشد تولید خودرو در بهبود شرایط قطعه سازان اشاره کرد و اظهار داشت : مسلما رشد تولید خودرو و به دنبال آن افزایش تولید قطعات در بهبود شرایط قطعه سازان تاثیر محسوسی داشته است اما با این حال به دلیل تداوم مشکل نقدینگی خودروساز و بدهکاری زیادی که این شرکتها به بانک ها دارند طبعا مشکلات نقدینگی خودروسازان ادامه داشته و این امر موجب تعویق در پرداخت مطالبات قطعه سازان شده است.

وی گفت : برای رفع مسائل و مشکلات نقدینگی صنعت خودرو و قطعه سازی کشور باید به صورت ریشه ای و اساسی مشکلات این صنعت بررسی و برطرف شود.

وی در ادامه به تاثیر خصوصی سازی واقعی و مدیریت های حاکم بر جریان این صنعت اشاره کرد و اظهار داشت : متاسفانه عدم خصوصی سازی واقعی و وجود مدیریت های دولتی همچنان مشکل زیادی را بر  صنعت خودرو داخل تحمیل نموده است قطعا وجود این مشکلات و عدم خصوصی سازی واقعی و تغییر مدیریت ها عملا امکان توسعه و رقابت پذیری خودروسازان با شرکتهای خارجی را فراهم نخواهد کرد.

این فعال صنعت قطعه سازی کشور همچنین فرسودگی ماشین آلات و ابزارآلات تولید را دغدغه مهم قطعه سازان داخلی دانست و گفت : در چند سال گذشته به دلیل تحریم ها و مشکل نقدینگی عملا امکان نوسازی تجهیزات تولید برای بسیاری از قطعه سازان داخلی فراهم نگردیده است. 

آروندتصریح کرد : در صورتی که قطعه سازان قطعاتی با کیفیت و قیمت مناسب را تولید کند قطعا در راستای این همکاری ضمن تاثیر مثبت این همکاری ، مشکلی برای قطعه سازان بوجودایجاد نخواهد آمد. 

وی افزود : البته در صورتی که دولت حمایت های لازم را از این صنعت داشته باشد زمینه های رقابت پذیری و توسعه کمی و کیفی نیز برای قطعه سازان فراهم خواهد شد.

 

منبع: خبرخودرو