printlogo

مرسدس بنز، سومین تولید کننده خودروهای لوکس جهان، برنامه راهبردی جدیدی برای بازار رو به رشد هند در نطر گرفته است که شامل افزایش عرضه خودروهای کوچک با هدف بالا رفتن فروش در این کشور می شود.
کد خبر : 4109
تاریخ انتشار : 26 اسفند 1393 14:34:00

این برنامه به گفته کارشناسان می تواند سبب تبدیل شدن این شرکت به بزرگترین خودروساز لوکس هند و کنار زدن آئودی شود. مرسدس بنز به تازگی فیس لیفت مینی ون کلاس B را که خودرویی ارزان، کوچک و در عین حال لوکس است را عرضه و اعلام کرده که به دنبال رشد 50 درصدی فروش سال جاری می باشد. 

در حالی که حاشیه سود این خودرو به اندازه سود خودروهای لوکس گران تر ولی سال گذشته نیمی از فروش مرسدس بنز مربوط به خودروهای کوچک می شد و این امر سبب دستیابی آن به رکورد عرضه محصولات گردید. 

همچنین بایستی گفت که احتملا بازار خودروهای لوکس هند تا سال 2012 رشدی 25 درصدی خواهد داشت. 

مرسدس بنز در سال گذشته توانست فاصله اش با آئودی در هند را کم کرده و حتی با فروش 10201 دستگاه با 650 دستگاه از  آن پیشی بگیرد. مدیر این شرکت در هند گفت: در حال حاضر با تمام سرعت خود به پیش می رویم. هم اکنون 15 محصول متفاوت در هند داریم که بیشتر از همیشه است. 

تولید فعلی مرسدس بنز در هند دو برابر شده و به 20 هزار دستگاه در سال رسیده است. سرمایه گذاری 159 میلیون دلاری مرسدس بنز باعث این افزایش محصول تولید بومی شده است.