امرالله امینی افزود : هم اکنون عواملی چون مدیریت ، سرمایه ناکافی و نبود برخی آموزش ها از مواردی هستند که در کیفیت تولیدات داخلی تاثیر گذاشته است که در صورتی که به طور هماهنگ مورد توجه قرار گرفته و این موانع برطرف شوند موجب افزایش بهره وری و کیفیت در صنعت خودرو خواهد شد.
وی در ادامه رشد کیفیت در صنعت خودرو را مستلزم تدوین طرح یا قانونی خاص ندانست و اظهار داشت : امروز مشکل صنعت خودرو و راهکارهای رفع آن کاملا واضح و روشن است بنابراین پرداختن به آن نیازمند اجرای طرح خاصی نیست.
وی افزود : در حال حاضر اصلی ترین موضوع در صنعت خودرو دو گزینه کیفیت و ایمنی است که چنانچه این دو موضوع در کنار یکدیگر قرار گیثرند شاهد ارتقای صنعت خودرو کشور خواهیم بود.
وی در ادامه با اشاره به تاثیر قطعات مورد استفاده در رشد کیفی خودروهای داخلی اشاره کرد و یاد آور شد : در سالهای اخیر بواسطه تحریم ها و مشکل نقدینگی، این صنعت با مشکلاتی زیادی مواجه شده و در نهایت موجب واردات و استفاده از قطعات بی کیفیت چینی در خط تولید خودروسازان شده است.
وی ضمن اشاره به روند نسبتا مناسب کیفیت تولید در صنعت قطعه سازی در سالهای گذشته ، خاطر نشان کرد : در سالهای اخیر بدلیل مشکلاتی موجود شاهد افت در حوزه قطعه سازی و به دنبال افت کیفیت در حوزه خودروسازی بوده ایم.
عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی در ادامه اظهار داشت : معتقدم ارتقای کیفی در حوزه خودروسازی کشور با تدوین و ارائه طرح های مختلف صورت نخواهد گرفت.
امینی تصریح کرد : امروز خودروسازان برای داخلی سازی باید با شرکتهای صاحب برند در دنیا همکاری کنند تا این روند موجب ورود تکنولوژی جدید و توسعه کمی و کیفی صنعت خودرو شود.
منبع: خبرخودرو