سیدمحمد بیاتیان دبیردوم کمیسیون صنایع ومعادن مجلس شورای اسلامی با تاکید براینکه دولت باید به طور کلی از دخالت در قیمت گذاری وتعیین مدیران خودروسازی کناربکشد گفت: تا زمانی که آزادسازی قیمت در صنعت خودرو صورت نگیرد وکارخانجات خودروسازی به بخش خصوصی واگذار نشود مشکلات این صنعت در کشور پا برجا خواهد بود.
وی گفت: اگرمذاکرات هسته ای به نتیجه برسد وراه برای سرمایه گذاری شرکت ها وبرندهای معتبراروپایی درداخل کشورباز شود می توان به تحولی عظیم در صنعت خودروسازی امیدوار بود.
بیاتیان تصریح کرد: اگر شورای رقابت قیمتی متناسب با خودروی دنا برای آن تعیین می کرد وموجب ضرر خودروسازان نمی شد آن وقت دیگرشاهد این موضوع نبودیم که ایران خودروفقط تعداد محدودی از خودروی دنا را در داخل کشور به فروش برساند وامروز تصمیم به صادرات این خودرو به آنسوی مرزها بگیرد.
دبیردوم کمیسیون صنایع ومعادن مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: بازارکنونی خودرو در حوزه خرید وفروش درقبضه دلالان است ومتاسفانه بسیاری از خریداران ومصرف کنندگان دردام این دلالان می افتد.
نماینده مردم بیجاردرمجلس شورای اسلامی با اشاره به وضعیت مدیریت در عرصه خودروسازی کشور در این چند ساله گفت: متاسفانه نوع مدیریت در این صنعت همواره بیش از آنکه تخصصی باشد سیاسی بوده است. نگاه سیاسی به اقتصاد و عرصه تولید منجر به این شده است که در عرصه کیفیت دچار مشکل شویم.
وی تصریح کرد: مردم حق انتخاب نداشته و مجبورند محصولات تولیدی دو شرکت بزرگ کشور را خریداری کنند و فروش های ویژه نیز فقط بازارهایی را برای دلالان و واسطه گران بوجود می آوردو مردم عادی امکان خرید محصولات مورد نیاز خود را ندارند
بیاتیان با اعتقاد براینکه باید واردات خودرو به کشورباید آزاد شود گفت: در این مسیر خودروساز داخلی ملزم میشود تا کیفیت خودروهای داخلی را افزایش دهد چرا که در غیر این صورت قادر به فعالیت در این بازار نخواهد بود
نماینده مردم بیجار درمجلس شورای اسلامی تأکید کرد: قیمت خودرو را باید عرضه و تقاضا تعیین کند نه آنکه خودروسازومقامات مسئول قیمتها را به مردم تحمیل کنند.
منبع: موج