چند ماه پیش بود که خبر کلاهبرداری یک شرکت لیزینگ خودرویی منتشر شد.
در این زمینه عباس جعفری دولت آبادی - دادستان تهران - اعلام کرد:" تاکنون هزار و 500 نفر علیه مدیران شرکت نگین خودرو آفتاب طرح شکایت کردهاند و پلمب این شرکت نیز با دستور مقام قضایی و به دلیل تخلفات بیشمار و با هدف جلوگیری از تخلفات بیشتر صورت گرفته است."
دادستان تهران در آن زمان البته وعده داده بود که دادستانی به صورت جدی با جرایم صورت گرفته از سوی مدیران این شرکت، برخورد خواهد کرد.
در جدیدترین رویداد در این زمینه نیز، دادستانی تهران شماره حسابی مرتبط با این نهاد را اعلام کرده تا کسانیکه موفق به دریافت خودروی لیزینگی از این شرکت شدهاند، اقساط خود را به این حساب واریز کنند.
با این حال دادستانی تهران اعلام نکرده که تکلیف کسانیکه علیرغم واریز وجه، موفق به دریافت خودروی خود نشدهاند چیست و چه زمانی مبالغ واریزی، به مالباختگان بازگردانده خواهد شد.
نکته جالب توجه در روند کلاهبرداری شرکت نگین خودرو آفتاب، نحوه فعالیت این شرکت بود. چندی پیش یکی از مالباختگان این پرونده در تماس با ایسنا، روند فعالیت دفتر فروش این شرکت را بیان کرده بود که خواندن آن از زبان این مالباخته، خالی از لطف نیست:" دفتر مرکزی این شرکت در خیابان ستارخان در سه طبقه فعالیت میکرد. طبقه اول مربوط به بخش فروش و ارائه اطلاعات خرید به متقاضیان بود. طبقه دوم مربوط به مدیریت و معاونان مربوطه و طبقه سوم نیز مختص به پیگیری و همچنین دفتر پرسنل به اصطلاح حفاظت این شرکت بود.
طبقه اول این شرکت دارای دکوری زیبا و شیک بود و موسیقی ملایمی نیز در آن پخش و با چایی از مراجعان پذیرایی میشد و پرسنل بخش فروش نیز به گرمی پاسخگوی پرسشهای مشتریان درباره شرایط فروش خودروها بودند.
من نیز فریب این شرایط را خورده و در اردیبهشت ماه امسال مبلغ 9 میلیون تومان را برای خرید اقساطی یک دستگاه تندر 90 به حساب این شرکت واریز کردم، غافل از آنکه به محض واریز پول، نحوه برخورد پرسنل این شرکت با خریداران تغییر میکند.
قرار بود 45 روزه خودروی خود را تحویل بگیرم. در موعد تحویل خودرو در تماس با شرکت اعلام کردند که فعلا امکان تحویل خودرو وجود ندارد و پس از چند بار تماس ناموفق دیگر مجبور به مراجعه حضوری به دفتر شرکت شدم.
پس از مراجعه حضوری مرا به طبقه سوم و به اصلاح دفتر پیگیری ارجاع دادند. متاسفانه نحوه برخورد در دفتر پیگیری بسیار بود؛ بهگونهای که افرادی که به عدم تحویل خودروی خود اعتراض میکردند مورد ضرب و شتم پرسنل به اصطلاح حفاظت این شرکت قرار میگرفتند.
نکته مهم این بود که در راهروهای سه طبقه دفتر این شرکت، افراد گردن کلفت و به اصطلاح پرسنل حفاظت همواره ایستاده بودند و اجازه تردد افراد تازه وارد و متقاضی خرید به طبقات بالا را نمیدادند تا احتمالا متقاضیان با دیدن صحنههای برخورد با صاحبان خودروهای معوقه، از خرید پشیمان نشوند.
بعدها متوجه شدیم که درست در همان لحظاتی که مشتریان در کنار پخش موسیقی ملایم و صرف چای، با توضیحات پرسنل بخش فروش ترغیب به خرید خودرو و واریز وجه میشدند، درست در طبقه سوم همان ساختمان متقاضیان دریافت خودروهای فروخته شده، مورد ضرب و شتم پرسنل حفاظت قرار میگیرند.
نکته تاسفبار در زمینه فعالیت شرکت نگین خودرو آفتاب آن است که پرسنل آن علاوه بر کلاهبرداری، نسبت به تهدید و ضرب و شتم مشتریان نیز اقدام میکردند که امیدواریم مقامات قضایی به این موضوع نیز رسیدگی کنند".
منبع: ایسنا