ابوالفضل قناعتی با اشاره به ویژگی نصب دستگاه های کارت بلیت در تاکسی ها اظهار داشت: این دستگاه باعث می شود که دیگر مسافر و راننده ی تاکسی ها منتظر نباشند و می توانند در اسرع وقت یکدیگر را پیدا کنند ، ویژگی دیگر این دستگاه این است که تمام مسیر ها برایش تعریف شده است به طوری که به شکل سیستماتیک و براساس تعرفه ای که شورای شهر برای تاکسی های کرایه مشخص کرده اند هزینه دریافت کنند و باعث کاهش شکایات مردمی در زمینه افزایش کرایه ها توسط رانندگان و صرفه جویی در وقت مردم نیز می شود.
وی در خصوص تجربه اجرایی دستگاه کارت بلیت در کشور آلمان و ترکیه تصریح کرد: این دستگاه به نام CALLSENTER است به صورتی که یک سیستمی در داخل تاکسی نصب می شود و به شکل نرم افزاری در موبایل یک فایلی تعریف می شوند که موجب می شود در صورت درخواست مسافر برای تاکسی، اولین و نزدیک ترین تاکسی در آن محدوده متوجه شود.
وی خاطرنشان کرد: پرداخت کرایه تاکسی ها همانند کارت های مترو و اتوبوسرانی و شاید هم مانند کارت عابر بانک باشد البته تاکنون تصمیم قطعی در این زمینه گرفته نشده است هر چند این امر باعث سهولت برای راننده ها و مسافران خواهد شد.
سخنگوی کمیسیون حمل و نقل و شورای شهر تهران در خصوص وضعیت استفاده از کارت بلیت الکترونیکی در تاکسی ها گفت: در حال حاضر سازمان تاکسیرانی در حال مذاکره با شرکت ها و بانک های عامل برای اجرای این برنامه است.
قناعتی اظهار داشت این طرح ابتدا در یکی از 22 شرکت تاکسیرانی تهران به صورت آزمایشی اجرایی خواهد شد و پس از آن به تدریج بر روی تاکسی های داخلی عملیاتی می شود.
وی تصریح کرد: در حال حاضر شهرداری تهران سرمایه و زیر ساخت های اولیه برای مرکزیت کنترل وهمچنین هماهنگی لازم برای اجرای این سیستم را فراهم کرده است.
منبع: خبرخودرو