printlogo

همچنانکه فروش خودرو رونق گرفته و فصل فروش بهاری هم آغاز می‌شود، خودروسازان ژاپنی و کره ای از سوی رقیبان آمریکایی خود تحت فشار قرار گرفته اند.
کد خبر : 3581
تاریخ انتشار : 01 اسفند 1393 12:54:00

در حالیکه خودروسازان ژاپنی برای سود روی بازار آمریکا حساب می‌کنند، مدعی هستند از رقابت استقبال می‌کنند اما آمریکایی‌ها از فراخوان‌ها و مشکلات کیفیت خودروسازان ژاپنی سود می‌برند.

آمارهای فروش صنعت خودرو نشان می‌دهد از کل خودروهایی که در ژانویه در آمریکا به فروش رفتند 54 درصد فروش مربوط به شاسی بلندها و پیکاپ‌ها بود.

خودروسازان ژاپنی در این دو بخش نسبتا ضعیف هستند اما این امر مانع از این نشده تا تاکتیکشان را برای به چالش کشیدن برندهای آمریکایی مانند فورد، شورولت و جیپ تغییر دهند.

تویوتا برای نخستین بار در 10 سال گذشته اقدام به عرضه یک پیکاپ اندازه متوسط کرده است.

این خودروساز که مدت‌ها به فروش مدل‌های محبوب کمری و کورولا متکی بوده است، مدل‌های ویژه محدودی را نشان داده که امیدوار است علاقه مجدد به محصولاتش را به دنبال داشته باشد. اگرچه پریوس جدید تویوتا عرضه شده اما در حال حاضر با کاهش قیمت سوخت، تقاضا برای خودروهای هیبریدی کاهش یافته است.

هوندا که پس از فراخوان هزاران خودروی مجهز به کیسه هوای معیوب تاکاتا، با مشکلات کیفیت دست و پنجه نرم می‌کند، در کنفرانس مطبوعاتی خود در شیکاگو بر استراتژی تاکید کرد که متکی بر پیکاپ‌ها و شاسی بلندها خواهد بود.

این خودروساز در سال آینده مدل جدیدی از پایلوت را معرفی خواهد کرد که یکی از محبوب‌ترین شاسی بلندهای این شرکت است و همچنین شاسی بلند کوچک جدیدی به نام HR-V و مدل جدید ریج لاین را عرضه می‌کند.

جف کنراد، نایب رییس ارشد هوندا در این باره گفت: هوندا با به‌سازی خط تولید محصولاتش پیش می‌رود و قصد دارد برای جلب رضایت مشتریان توجه بیشتری را به خودروهای شاسی بلند و پیکاپ معطوف کند.

تاکید بر خودروهای شاسی بلند و پیکاپ از سوی هوندا که موقعیتش در آمریکا را با فروش خودروهای سواری مانند آکورد و سیویک تحکیم کرده است، تصادفی نیست.

فروش خودروهای شاسی بلند و پیکاپ در آمریکا طی سه سال گذشته پیوسته رشد داشته و فروش شاسی بلندهای اندازه متوسط و کامپکت در رقابت شانه به شانه با خودروهای سواری اندازه متوسط است که طبق گزارش موسسه آی اچ اس اتوموتیو، بزرگترین بخش خودرو در بازار آمریکا به شمار می‌روند.

بعلاوه پیکاپ‌ها اکنون بیش از 45 هزار دلار قیمت دارند که زمانی برچسب قیمت سدان‌های لوکس بود.

فروش نخستین مدل ریج لاین هوندا ناامیدکننده بود اما مدل جدید شبیه یک پیکاپ سنتی بوده و مجهز به جدیدترین فناوری‌ها است و با در نظر گرفتن حفظ شهرت هوندا در کیفیت، قابلیت اطیمنان و کارآمدی ساخته می‌شود.

بر اساس گزارش خبرگزاری فرانسه، نیسان پاییز گذشته شاسی بلند جدیدی به نام مورانو را معرفی کرد و ظرف 12 ماه آینده دو پیکاپ جدید عرضه خواهد کرد.

خوزه مونوز، رییس نیسان آمریکای شمالی اظهار کرده است این خودروساز ژاپنی پس از رشد دو رقمی فروش در سال گذشته، همچنان درصدد افزایش سهم بازارش در آمریکاست.

 

منبع: ایسنا