این شرکت که سومین خودروساز بزرگ ژاپن است، سال گذشته هیچ مدل جدیدی را عرضه نکرد تا زمان بیشتری را برای ساخت محصولاتش صرف کند. این امر در پی مشکلات مدل ساب کامپکت هیبریدی فیت اتفاق افتاد که در کمتر از یک سال از زمان عرضه شدن پنج بار تحت فراخوان قرار گرفت.
یوشیهارو یاماموتو، مهندس ارشد هوندا در یک مراسم تست رانندگی در شمال ژاپن به خبرنگاران گفت: یکی از دلایل فراخوانهای متعدد ممکن است میزان کار انجام شده در بخش تحقیق و توسعه باشد.
وی با اشاره به انواع مختلفی که برای یک مدل خودرو به منظور تامین نیازهای بازارهای مختلف در جهان تولید میشود و همچنین تغییراتی که در طول عمر یک خودرو در آن داده میشود، گفت: تعداد مدلهایی که هوندا تولید میکند باید حدود 20 درصد کاهش داده شود.
مهندس ارشد هوندا در ادامه خاطرنشان کرد اقدامات لازم در این خصوص در حال انجام است اما حاضر به توضیح بیشتر نشد.
تویوتا که بزرگترین خودروساز جهان است پس از مشکلات ایمنی که در سال 2010 داشت، دست به اقدام مشابهی زد و در عوض کنترل کیفیت روند تولید محصولاتش را افزایش داد.
بر اساس گزارش رویترز، هوندا علاوه بر مشکلات کیفیت محصولاتش از فراخوان چند میلیونی برای تعویض کیسههای هوای مرگبار ساخت تاکاتا هم لطمه دیده است.
منبع: ایسنا