هیوندای در کلاس های دیگر نیز دو مدل را ارائه می کند. این مدل ها اکسنت/i20 و الانترا/i30 هستند. اما این استراتژی بیش تر رویکرد هوندا در فروش آکورد و آکورد یورو را نشان می دهد.
سوناتا با دو موتور بنزینی در مدل سدان عرضه خواهد شد در حالی که i40 خریدارانی را جذب می کند که در پی واگنی با یک موتور بنزینی و یا یک موتور دیزلی هستند. چنان چه می دانیم، i40 به روز شده طی ماه های آینده عرضه خواهد شد.
این برنامه، طرح ارائه شده برای مدل قبلی سوناتا یعنی i45 را تکرار می کند که قبل از توقف فروش در سال 2013 در کنار i40 به فروش می رسید.
مدیر برنامه ریزی محصول هیوندای استرالیا، Andrew Tuitahi هیچ تصوری از چگونگی رقابت در این بخش ندارد. بازاری که سوناتا در آن رقابت خواهد کرد در ماه ژانویه ثابت بوده اما در طول سال 2014 کاهشی 15 درصدی را تجربه کرده است.
Tuitahi اظهار داشت: "عرضه سوناتا و i40 در کنار هم به ما اجازه می دهد بهترین و کامل ترین ارائه را داشته باشیم. ما معتقدیم هر دوی این خودروها پاسخ گوی قلب و ذهن مشتریان استرالیایی خواهند بود."