محمد تقی احمدیان با توجه به تصویب کاهش 5 درصدی تعرفه واردات خودرو در هر سال و پیشنهاد دولت در بودجه سال آینده در خصوص اجرای این مصوبه ، افزود : کاهش تعرفه در شرایط کنونی باعث می شود که شرکتهای خودروسازی داخلی نیز آسیب دیده و به تدریج از جرگه تولید حذف شوند.
وی تصریح کرد : کاهش تعرفه در حال حاضر اقدام درستی نیست و باید در شرایط کنونی تعرفه واردات ثابت باشد تا شرایط مناسبی برای این کار فراهم شود.
وی تاکید کرد : هر چند در آینده ایران باید به سازمان تجارت جهانی ( WTO) بپیوندد اما در شرایط حاضر این شرایط برای برخی بخش های تولید و صنعتی به خصوص صنعت خودرو فراهم نیست.
عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی شریف تاکید کرد : باید تعرفه واربدات خودرو همچنان بالا نگه داشته شود تا خودروسازان داخلی بتوانند ادامه حیات داده و با ارتقاء کیفیت و تکنولوژی شرایط برای رقابت با محصولات خارجی مناسب گردد.
احمدیان افزود : خودروسازان داخلی در این اثنی باید باید خودروسازان بزرگ و مطرح در صنعت خودرو دنیا قرارداد همکاری بسته و جوینت شوند تا صنعت خودرو داخل رشد و توسعه بیشتری یافته و شرایط رقابتی را در دنیا کسب نماید.
وی گفت : در صورتی که تعرفه واردات کاهش یابد بخش عظیمی از اشتغال موجود در این صنعت از بین رفته و مشکلات جدی تری برای صنعت خودرو و در نهایت اقتصاد کشور بوجود خواهد آمد.
منبع: خبرخودرو