printlogo

رئیس اتحادیه شرکت‌های تعاونی مسافربری کشور گفت : در حال حاضر میانگین عمر ناوگان اتوبوسرانی حدود 13 سال ، مینی بوسرانی بالای 25 سال و سواری کرایه 6 سال است که این ارقام نشان می دهد که وضعیت خوبی به لحاظ عمر ناوگان مسافری در کشور نداریم.
کد خبر : 3126
تاریخ انتشار : 07 بهمن 1393 16:30:00

احمدرضا عامری با اشاره به عمر بالای ناوگان مسافربری در کشور افزود: در شرایطی که عمر ناوگان مسافربری در کشور افزایش یافته و در ناوگان اتوبوسرانی 13 و مینی بوسرانی به 25 سال  رسیده است دولت باید تمهیداتی بکار گیرد تا به استانداردهای جهانی نزدیک شویم.

وی اظهار داشت : عمر مفید ناوگان بر اساس استاندارد جهانی 5 سال است اما  در صورتی که دو برابر این رقم نیز عمر ناوگان مسافری در داخل باشد باید 10 سال شود در حالی که عمر ناوگان مسافری در داخل بسیار بیشتر از این میزان است.

وی تصریح کرد : قطعا اتوبوس هایی بیش از این سن نیز در ناوگان در حال فعالیت هستند که باید نوسازی شوند.

وی با اشاره به آمار خودروهای فعال در ناوگان مسافربری کشور اظهار داشت : هم اکنون حدود 20 هزار دستگاه اتوبوس ، 46 هزار دستگاه مینی بوس و 40 هزار دستگاه سواری کرایه در شرکتهای تعاونی مسافری در حال فعالیت ایت که مسلما تعداد زیادی از آنها نیازمند نوسازی است.

وی همچنین در خصوص ارائه تسهیلات جهت نوسازی ناوگان مسافربری در کشور گفت : تاکنون تسهیلاتی جهت نوسازی ناوگان مسافری ارائه نشده است و صحبت های مطرح شده تنها در حد حرف باقی مانده و تاکنون عملیاتی نشده است.

رئیس اتحادیه شرکت‌های تعاونی مسافربری کشور افزود : البته بنا بر تصمیم اخیر دولت باید تسهیلاتی جهت نوسازی ناوگان مسافربری اختصاص داده شود که متاسفانه تاکنون عملیاتی نشده است.

عامری گفت : اینکه این تسهیلات به چه تعداد از خودروهای مسافری تخصیص داده شود بستگی به میزان اعتبارات دولت در این ارتباط دارد.

وی همچنین با اشاره به افزایش قابل توجه قیمت اتوبوس‌ها تاکید کرد :  پیش از افزایش قیمت اتوبوس ها در سال گذشته نیز بسیاری از رانندگان توانایی نوسازی خودروها را نداشته‌اند حال که قیمت‌ها حدود سه برابر گذشته رشد کرده قطعا شرایط دشوارتر از قبل است و باید تسهیلات مناسبی جهت نوسازی ارائه شود.

 

منبع: خبرخودرو