printlogo

مدیر عامل شرکت کنترل ترافیک گفت: از ابتدای سال 93 در راستای هوشمند‌سازی چراغ‌های راهنمایی شهر تهران، 100 تقاطع دیگر به سیستم کنترل هوشمند مرکزی تجهیز گردید.
کد خبر : 3120
تاریخ انتشار : 07 بهمن 1393 16:26:00

مهندس وزیری با تاکید بر این که تقاطع‌ها مهم‌ترین گلوگاه‌های ترافیکی در سطح معابر شهری بوده و حل معضلات و گره‌های ترافیکی آنها با رویکردی منسجم و یکپارچه، گامی حیاتی و اساسی در ساماندهی ترافیک شبکه معابر سطح شهر دانست، افزود: در کلان شهرهای دنیا با توجه به حجم بالای وسایل نقلیه و وجود تقاطعات پرترافیک متعدد، دیگر استفاده از روش‌های سنتی جهت اعمال زمانبندی به تقاطعات جوابگو نمی‌باشد، چرا که اختصاص زمان‌های ثابت به محورهای مختلف در تمامی طول ساعات شبانه روز و بدون توجه به رفتار ترافیکی شهروندان در ساعات مختلف و تغییرات ترافیک در فصول مختلف سال و همچنین اختصاص زمان به مسیرهای متعدد بدون در نظر گرفتن حجم خودروهای عبوری باعث بالا رفتن تاخیر، افزایش مصرف سوخت و نیز بالا رفتن میزان آلاینده‌های منتشر شده در هوا می‌گردد و در بحث کلان باعث به هدر رفتن منابع مادی بسیار و هزاران ساعت از وقت و عمر شهروندان می‌گردد.

مدیر عامل شرکت کنترل ترافیک تصریح کرد: در عصر تکنولوژی و در دنیای امروز، اختصاص زمان سبز به محورها براساس حجم ترافیک عبوری به صورت لحظه‌ای و ایجاد هماهنگی در شبکه حمل و نقل شهری، تنها توسط سیستم‌های هوشمند کنترل مرکزی چراغ‌های راهنمایی تقاطعات و کنترل شبکه معابر امکان پذیر می‌باشد.

وی افزود: در حال حاضر در کلان شهر تهران بالغ بر 450 تقاطع مجهز به سیستم هوشمند  و کنترل مرکزی می‌باشد.

 

منبع: خبرخودرو