printlogo

نیسان موتور شمار زنان فروشنده در ژاپن را افزایش می‌دهد و نمایندگی‌های فروش خود را به گونه‌ای طراحی می‌کند تا خریداران زن بیشتری را جلب کند.
کد خبر : 3095
تاریخ انتشار : 06 بهمن 1393 12:24:00

تاکوئو کاتاگیری، نایب رییس نیسان اظهار کرد: این خودروساز در سال مالی جاری شمار نمایندگی‌های فروش معروف به "خانم‌ها مقدم ترند" را سه برابر می‌کند و به 300 نمایندگی می‌رساند و شمار آنها را تا سال 2018 به 700 نمایندگی افزایش می‌دهد. این خودروساز همچنین تعداد زنان فروشنده را دو برابر کرده و تا سال 2018 به 1400 نفر افزایش خواهد داد.

نمایندگی‌های فروش "خانم‌ها مقدم ترند" نیسان برای نخستین بار در سال 2013 ایجاد شد و خودروهایی مانند روکس را عرضه می‌کند که مورد پسند زنان بویژه زنان خانه دار قرار می‌گیرد. بعضی از نمایندگی‌های فروش محل نگهداری کودکان خردسال و اتاق بازی برای کودکان دارند و از طراحی‌های شیک و رنگی برای جذاب‌تر شدن نمایشگاههای خودرو در نظر خریداران زن استفاده کرده اند.

طبق تحقیقات وزارت اقتصاد، تجارت و صنعت ژاپن که در سال 2012 انجام گرفت، در این کشور از هر چهار خرید بزرگ در سه مورد تصمیم خرید از سوی زنان گرفته می‌شود یا زنان به طور مشترک با همسرشان تصمیم می‌گیرند.

تحت مدیرعاملی کارلوس قصن، نیسان با سهم هفت درصدی زنان در سطوح مدیریتی این شرکت، در صنعت خودروسازی ژاپن پیشتاز است و قصد دارد مدیران زن را تا سال 2017 به 10 درصد افزایش دهد.

بر اساس گزارش بلومبرگ، نیسان در سال مالی جاری منتهی به مارس 2017 با بهره گرفتن از ارزانی ین، قصد دارد بیش از یک میلیون خودرو در ژاپن تولید کند.

 

منبع: ایسنا